
Evropu čeká automobilová konsolidace. Skončit může 10 značek

Agenda
Poslechněte si podcast
Včera
28 min
O epizodě podcastu
Ještě před covidem se v Evropě vyrábělo 16 milionů aut ročně. Dnes jen 13 milionů. Některé automobilky jsou naplněné z poloviny svých kapacit, některé ještě méně. A do toho se o své slovo stále hlasitěji hlásí i čínští výrobci, kteří tu už budují své závody.
„Když se podíváme na mapu Evropy, dnes je tu 98 výrobních závodů, což je dost, a vypadly 3 miliony vozidel. Ta efektivita a naplnění závodů tam není. V Česku ale máme štěstí – naše tři automobilky jsou úspěšné a vytížené, o ně bych neměl takovou starost,“ říká v pořadu Inside Talks Petr Novák z koncernu JTEKT a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu.
- Inside Talks. Pořad, ve kterém Zuzana Hodková se stálým týmem expertů rozebírá zákulisí českého byznysu. Jakými tématy žije průmysl, potravinářství, reality, startu-upy, finance, energetika nebo automobilový průmysl?
- Insidery jsou Tomáš Kolář z Linetu, Petr Palička z realitní divize EP Real Estate, Petr Novák z divize automotive společnosti JTEKT, Tomáš Spurný z Monety Money Bank, Martin Durčák z ČEPS, Jan Romportl z Elin.ai a investor Michal Nýdrle.
- Nový díl každý pátek na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Ještě před covidem se v Evropě vyrábělo 16 milionů aut ročně. Dnes jen 13 milionů. Některé automobilky jsou naplněné z poloviny svých kapacit, některé ještě méně. A do toho se o své slovo stále hlasitěji hlásí i čínští výrobci, kteří tu už budují své závody.
„Když se podíváme na mapu Evropy, dnes je tu 98 výrobních závodů, což je dost, a vypadly 3 miliony vozidel. Ta efektivita a naplnění závodů tam není. V Česku ale máme štěstí – naše tři automobilky jsou úspěšné a vytížené, o ně bych neměl takovou starost,“ říká v pořadu Inside Talks Petr Novák z koncernu JTEKT a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu.
- Inside Talks. Pořad, ve kterém Zuzana Hodková se stálým týmem expertů rozebírá zákulisí českého byznysu. Jakými tématy žije průmysl, potravinářství, reality, startu-upy, finance, energetika nebo automobilový průmysl?
- Insidery jsou Tomáš Kolář z Linetu, Petr Palička z realitní divize EP Real Estate, Petr Novák z divize automotive společnosti JTEKT, Tomáš Spurný z Monety Money Bank, Martin Durčák z ČEPS, Jan Romportl z Elin.ai a investor Michal Nýdrle.
- Nový díl každý pátek na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Obsah epizody:
00:00 - Reklama00:23 - Úvod a host Petr Novák
00:55 - Stav výroby aut v Evropě
01:53 - Růst hybridů a elektromobilů
03:02 - Proč se daří Škodě Auto
05:00 - Volkswagen a problém nákladů
05:46 - Nevytížené evropské továrny
06:56 - Riziko zavírání závodů
08:21 - Reklama
08:42 - Dopady racionalizace trhu
10:02 - Nástup čínských automobilek
11:03 - Závěry studie KPMG
11:48 - Cenová válka a cla na Čínu
12:44 - Konsolidace značek a dodavatelů
14:37 - Čínský kapitál v dodavatelích
15:35 - Jak Číňané nastavují kontrakty
17:31 - Podmínky dodávek pro čínské výrobce
17:50 - Případ čipů Nexperia
19:47 - Závislost Evropy na čipech a Číně
20:31 - Geopolitika, čipy a hrozby
21:53 - Regulace, náklady a konkurenceschopnost
23:11 - Budoucnost automotive v Evropě
24:05 - Rok 2035 a konec spalovacích motorů
25:23 - Technologická neutralita a BEV emise
26:43 - Další postup EU a legislativy
27:25 - Výroba 13 vs. 9 milionů aut
27:59 - Přerozdělení trhu mezi hráči
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.