Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Čínská automobilová invaze. Evropě hrozí, že se promění ve skanzen

Čínská automobilová invaze. Evropě hrozí, že se promění ve skanzen

Obrázek epizody Čínská automobilová invaze. Evropě hrozí, že se promění ve skanzen

Poslechněte si podcast

20. 2. 2023

17 min

O epizodě podcastu

Do Evropy ve velkém míří čínské elektromobily. „Euro 7 i přechod na elektromobilitu jsou velký vykřičník k tomu, abychom si vůbec udrželi naši domácí výrobu. Konkurence se bude zvyšovat,“ říká šéf českého Hyundai Martin Saitz.

Pokud by se skutečně zavedla norma Euro 7 v současné podobě, mohlo by se podle šéfa Hyundai Motor Czech Martina Saitze už za tři roky vyrábět v Česku o třetinu méně vozů než dosud. Malá auta se už totiž automobilkám nevyplatí.

„Dojde tu k výkyvu a nastane okolo roku 2026, ale věřím tomu, že blíž k roku 2030 se bude situace zlepšovat,“ říká Saitz. Ani takovéto výkyvy však podle šéfa Hyundai Motor Czech nejsou aktuálně hlavní problém evropských a českých automobilek.


„My v České republice bojujeme o to, abychom si udrželi výrobu a prodej vozidel se spalovacími motory. A věříme, že se nám to podaří zařídit i přes rok 2035. Myslím si, že to (zákaz spalovacích motorů, pozn. red.) není reálné a hlavně že je to i špatně. Konkurencí nejsou pouze evropské automobilky mezi sebou, ale jsou to i asijské. My jsme korejská automobilka, máte tu spoustu čínských hráčů, kteří teď začali,“ říká Saitz s tím, že se na trhu objevuje velké množství úplně nových automobilek z Číny, které mají skvělá auta, ale také ambiciózní plány i v Evropě.

  • Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
  • Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
  • Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .

Do Evropy ve velkém míří čínské elektromobily. „Euro 7 i přechod na elektromobilitu jsou velký vykřičník k tomu, abychom si vůbec udrželi naši domácí výrobu. Konkurence se bude zvyšovat,“ říká šéf českého Hyundai Martin Saitz.

Pokud by se skutečně zavedla norma Euro 7 v současné podobě, mohlo by se podle šéfa Hyundai Motor Czech Martina Saitze už za tři roky vyrábět v Česku o třetinu méně vozů než dosud. Malá auta se už totiž automobilkám nevyplatí.

„Dojde tu k výkyvu a nastane okolo roku 2026, ale věřím tomu, že blíž k roku 2030 se bude situace zlepšovat,“ říká Saitz. Ani takovéto výkyvy však podle šéfa Hyundai Motor Czech nejsou aktuálně hlavní problém evropských a českých automobilek.

„My v České republice bojujeme o to, abychom si udrželi výrobu a prodej vozidel se spalovacími motory. A věříme, že se nám to podaří zařídit i přes rok 2035. Myslím si, že to (zákaz spalovacích motorů, pozn. red.) není reálné a hlavně že je to i špatně. Konkurencí nejsou pouze evropské automobilky mezi sebou, ale jsou to i asijské. My jsme korejská automobilka, máte tu spoustu čínských hráčů, kteří teď začali,“ říká Saitz s tím, že se na trhu objevuje velké množství úplně nových automobilek z Číny, které mají skvělá auta, ale také ambiciózní plány i v Evropě.

  • Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
  • Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
  • Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .

Popis podcastu

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.