
Čínská automobilová invaze. Evropě hrozí, že se promění ve skanzen

O epizodě podcastu
Do Evropy ve velkém míří čínské elektromobily. „Euro 7 i přechod na elektromobilitu jsou velký vykřičník k tomu, abychom si vůbec udrželi naši domácí výrobu. Konkurence se bude zvyšovat,“ říká šéf českého Hyundai Martin Saitz.
Pokud by se skutečně zavedla norma Euro 7 v současné podobě, mohlo by se podle šéfa Hyundai Motor Czech Martina Saitze už za tři roky vyrábět v Česku o třetinu méně vozů než dosud. Malá auta se už totiž automobilkám nevyplatí.
„Dojde tu k výkyvu a nastane okolo roku 2026, ale věřím tomu, že blíž k roku 2030 se bude situace zlepšovat,“ říká Saitz. Ani takovéto výkyvy však podle šéfa Hyundai Motor Czech nejsou aktuálně hlavní problém evropských a českých automobilek.
„My v České republice bojujeme o to, abychom si udrželi výrobu a prodej vozidel se spalovacími motory. A věříme, že se nám to podaří zařídit i přes rok 2035. Myslím si, že to (zákaz spalovacích motorů, pozn. red.) není reálné a hlavně že je to i špatně. Konkurencí nejsou pouze evropské automobilky mezi sebou, ale jsou to i asijské. My jsme korejská automobilka, máte tu spoustu čínských hráčů, kteří teď začali,“ říká Saitz s tím, že se na trhu objevuje velké množství úplně nových automobilek z Číny, které mají skvělá auta, ale také ambiciózní plány i v Evropě.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Do Evropy ve velkém míří čínské elektromobily. „Euro 7 i přechod na elektromobilitu jsou velký vykřičník k tomu, abychom si vůbec udrželi naši domácí výrobu. Konkurence se bude zvyšovat,“ říká šéf českého Hyundai Martin Saitz.
Pokud by se skutečně zavedla norma Euro 7 v současné podobě, mohlo by se podle šéfa Hyundai Motor Czech Martina Saitze už za tři roky vyrábět v Česku o třetinu méně vozů než dosud. Malá auta se už totiž automobilkám nevyplatí.
„Dojde tu k výkyvu a nastane okolo roku 2026, ale věřím tomu, že blíž k roku 2030 se bude situace zlepšovat,“ říká Saitz. Ani takovéto výkyvy však podle šéfa Hyundai Motor Czech nejsou aktuálně hlavní problém evropských a českých automobilek.
„My v České republice bojujeme o to, abychom si udrželi výrobu a prodej vozidel se spalovacími motory. A věříme, že se nám to podaří zařídit i přes rok 2035. Myslím si, že to (zákaz spalovacích motorů, pozn. red.) není reálné a hlavně že je to i špatně. Konkurencí nejsou pouze evropské automobilky mezi sebou, ale jsou to i asijské. My jsme korejská automobilka, máte tu spoustu čínských hráčů, kteří teď začali,“ říká Saitz s tím, že se na trhu objevuje velké množství úplně nových automobilek z Číny, které mají skvělá auta, ale také ambiciózní plány i v Evropě.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.