Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

Obrázek epizody Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

Poslechněte si podcast

1. 11. 2021

1 hod 7 min

O epizodě podcastu

Co se mění Nově nutný souhlas, bez něj se nemůže nic ukládat = od 1. 1. budou na všech webech (které pracují s cookies soubory - jak svými, tak cizími) tzv. cookie lišty či brány. A specifické je ještě to, že na vstupu potřebujete nejen ne/souhlas uživatele, ale on ho musí mít možnost/právo i kdykoliv změnit. Pro to slouží už hotové cookies consent management nástroje typu: CookieBot.com, Usercentrics.com, Ethyca.com, Consentmanager.net, OneTrust.com, Cookiefirst.com, Cookiehub.com a další. Týká se veškerého on-line dění To se netýká jen affiliate, ale celého on-line výkonnostního marketingu, analytiky, PPC, remarketingu, … všeho co doposud známe a považujeme za moderní internetové metody jak propagace, tak jejího analyzování. V zahraničí to funguje déle, než u nás. Máme druhý nejhorší zákon co se týče přísnosti textace, nejhorší by dle rešerší právníků mělo být sousední Rakousko. Dopad Zde bohužel nemáme křišťálovou kouli, takže můžeme pracovat jen s informacemi ze zahraničí. Některé zdroje mluví o 30 % nesouhlasu, některé 10 %, 20 %, … Za nás to bude někde uprostřed, třeba 20 %, které to ovlivní. Tuto hladinu přibližně potvrdil na základě svého A/B testování zástupce Livesportu, který vystoupil na proběhlém Datarestartu od agentury Taste. V EU získáváme až 80 % souhlasů. Bylo to odlišné napříč EU v jednotlivých zemích: Velká Británie 86 % Maďarsko 80 % Německo 72.5 % Finsko 77 % Pro kontext a upřímnost byly i horší země: Itálie 65 % Belgie 67 % a další Neboli není to pevné a plošně tvrditelné číslo - každý inzerent (i v každé zemi kde působí) bude mít svou průměrnou hladinu, ale do toho každý partner má unikátní mix návštěvnosti a ta taky bude mít jiná % konverze do ne/souhlasu. Řešení Budeme se věnovat nejčistšímu řešení, které je aktuálně dle právníků ve hře. Až praxe sama ukáže, jak se na jednotlivé implementace budou dívat soudy a jestli to nařízení nebude jemnější, než čekáme. Aktivní řešení S2S tracking Tracking kuponů Co největší snaha o souhlas (ovlivní jak inzerenti, tak partneři) Alaternativní řešení Sampling (dopočítání konverzí dle vzorku) Navýšení odměn partnerů TIP: Je možné dle právníků už dnes sbírat souhlasy svých návštěvníků a tedy si optimalizovat UX, textaci, mít už zpětnou vazbu od analytiků/markeťáků k implementaci a tím mít náskok oproti ostatním.

Co se mění

Nově nutný souhlas, bez něj se nemůže nic ukládat = od 1. 1. budou na všech webech (které pracují s cookies soubory - jak svými, tak cizími) tzv. cookie lišty či brány.

A specifické je ještě to, že na vstupu potřebujete nejen ne/souhlas uživatele, ale on ho musí mít možnost/právo i kdykoliv změnit.

Pro to slouží už hotové cookies consent management nástroje typu:

  • CookieBot.com,
  • Usercentrics.com,
  • Ethyca.com,
  • Consentmanager.net,
  • OneTrust.com,
  • Cookiefirst.com,
  • Cookiehub.com
  • a další.

Týká se veškerého on-line dění

To se netýká jen affiliate, ale celého on-line výkonnostního marketingu, analytiky, PPC, remarketingu, … všeho co doposud známe a považujeme za moderní internetové metody jak propagace, tak jejího analyzování.

V zahraničí to funguje déle, než u nás. Máme druhý nejhorší zákon co se týče přísnosti textace, nejhorší by dle rešerší právníků mělo být sousední Rakousko.

Dopad

Zde bohužel nemáme křišťálovou kouli, takže můžeme pracovat jen s informacemi ze zahraničí. Některé zdroje mluví o 30 % nesouhlasu, některé 10 %, 20 %, … Za nás to bude někde uprostřed, třeba 20 %, které to ovlivní.

Tuto hladinu přibližně potvrdil na základě svého A/B testování zástupce Livesportu, který vystoupil na proběhlém Datarestartu od agentury Taste.

V EU získáváme až 80 % souhlasů.

Bylo to odlišné napříč EU v jednotlivých zemích:

  • Velká Británie 86 %
  • Maďarsko 80 %
  • Německo 72.5 %
  • Finsko 77 %

Pro kontext a upřímnost byly i horší země:

  • Itálie 65 %
  • Belgie 67 %
  • a další

Neboli není to pevné a plošně tvrditelné číslo - každý inzerent (i v každé zemi kde působí) bude mít svou průměrnou hladinu, ale do toho každý partner má unikátní mix návštěvnosti a ta taky bude mít jiná % konverze do ne/souhlasu.

Řešení

Budeme se věnovat nejčistšímu řešení, které je aktuálně dle právníků ve hře. Až praxe sama ukáže, jak se na jednotlivé implementace budou dívat soudy a jestli to nařízení nebude jemnější, než čekáme.

Aktivní řešení

  • S2S tracking
  • Tracking kuponů
  • Co největší snaha o souhlas (ovlivní jak inzerenti, tak partneři)

Alaternativní řešení

  • Sampling (dopočítání konverzí dle vzorku)
  • Navýšení odměn partnerů

TIP: Je možné dle právníků už dnes sbírat souhlasy svých návštěvníků a tedy si optimalizovat UX, textaci, mít už zpětnou vazbu od analytiků/markeťáků k implementaci a tím mít náskok oproti ostatním.

Popis podcastu

AffilBox Podcast o všem co se točí kolem Affiliate Marketingu. Podcastem budou provázet Jarda Janíček a Ondra Martinek, majitelé aplikace AffilBox, affiliate manažeři a affiliate partneři. Můžete se těšit na témata, která řeší affiliate inzerenti, manažeři a partneři.