Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Miroslav Šajban: Na platformu H-1 slyším jen pozitiva. Mi-24 bohužel zastaraly. Vrtulníky mají na moderním bojišti stále místo

Miroslav Šajban: Na platformu H-1 slyším jen pozitiva. Mi-24 bohužel zastaraly. Vrtulníky mají na moderním bojišti stále místo

Obrázek epizody Miroslav Šajban: Na platformu H-1 slyším jen pozitiva. Mi-24 bohužel zastaraly. Vrtulníky mají na moderním bojišti stále místo

Poslechněte si podcast

22. 10. 2024

29 min

O epizodě podcastu

Pilot na 22. základně vrtulníkového letectva Náměšť nad Oslavou Na bitevníku Mi-24 Hind má nalétáno přes 2000 hodin 32 let v armádě 3x mise v Afghánistánu Vedoucí oddělení vrtulníkového a dopravního letectva Sekce rozvoje ministerstva obrany Už z výčtu zkušeností plukovníka gšt. Miroslava Šajbana je jasné, že jakmile usedne za knipl vrtulníku, stává se ledově klidným a systematicky pracujícím vojákem. Stejně tak působil i ve studiu. Přesně popisuje, jak samotné stroje, tak jejich ovládání a jednotlivé funkce. Aktuálně, ač sám zatím aktivně na platformě H-1 nelétá, pracuje na projektu zavedení vrtulníků typu H-1 do AČR. Říká, že od pilotů, kteří přešli z Mi-17 i Mi-24, slyší jen pozitiva.  Zavzpomínal i na své působení v Afghánistánu. Dle jeho slov to bral tak, že tu válku tam vyhrát nemohou. Z místních pilotů měl ale pocit, že jim reálně, alespoň na omezený čas, pomohl k lepšímu životu.  Jaké lekce si lze vzít z ukrajinsko-ruského konfliktu? Nahradí vrtulníky drony? A čím je platforma H-1 vhodná právě pro AČR?

Pilot na 22. základně vrtulníkového letectva Náměšť nad Oslavou

Na bitevníku Mi-24 Hind má nalétáno přes 2000 hodin

32 let v armádě

3x mise v Afghánistánu

Vedoucí oddělení vrtulníkového a dopravního letectva Sekce rozvoje ministerstva obrany

Už z výčtu zkušeností plukovníka gšt. Miroslava Šajbana je jasné, že jakmile usedne za knipl vrtulníku, stává se ledově klidným a systematicky pracujícím vojákem. Stejně tak působil i ve studiu. Přesně popisuje, jak samotné stroje, tak jejich ovládání a jednotlivé funkce.

Aktuálně, ač sám zatím aktivně na platformě H-1 nelétá, pracuje na projektu zavedení vrtulníků typu H-1 do AČR. Říká, že od pilotů, kteří přešli z Mi-17 i Mi-24, slyší jen pozitiva.

Zavzpomínal i na své působení v Afghánistánu. Dle jeho slov to bral tak, že tu válku tam vyhrát nemohou. Z místních pilotů měl ale pocit, že jim reálně, alespoň na omezený čas, pomohl k lepšímu životu.

Jaké lekce si lze vzít z ukrajinsko-ruského konfliktu? Nahradí vrtulníky drony? A čím je platforma H-1 vhodná právě pro AČR?


Popis podcastu

Podcast o vojenství a bezpečnosti s přesahem do mezinárodní politiky. Ptáme se lidí se zajímavým příběhem, přibližujeme špičkový výzkum a nebojíme se ani moderní techniky.