Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Zprávy rádia Z

Rádio Z

Zpravodajství

Na místo železničního neštěstí u Českého Brodu dorazily na pomoc vyprošťovacímu tanku další dvě lokomotivy, říká mluvčí správy železnic Marek Illiaš.

Play

Poslechněte si podcast

15. 7. 2020

04:51

Zprávy rádia Z

Automatický přepis podcastu

osobní a nákladní vlak se srazily včera večer v Českém Brodě v častěji štolmíř Na Hlavní trati mezi Prahou a Kolínem nehoda si vyžádala život strojvůdce osobního vlaku a dalších 35 zraněných mým hostem je v tuto chvíli Marek Eliáš mluvčí správy železnic Dobrý den práce Práce stále pokračují v 7:00 ráno dorazili na místo další lidé pomocné lokomotivy které pomáhají drážním hasičům na místě je vyprošťovací tank bohužel Vlaky jsou do sebe natolik že to dal mi stěžuje práce právě na ostření těch l54 touto optikou dá se to vůbec odhadnout vůbec nejsem toto sklo schopen říci na místě jsou skutečně několik teda že několik jednotek drážních hasičů mají veškerou možnou se školou dostupnou techniku na místě vyprošťovací nehodový vlakdalší české Lokomotivy jak už jsem říkal je tam něco moštovací tank budeme dělat všechno proto aby alespoň mi po jedné traťové koleji byl obnovení provozu dopoledních hodinách ale nějaké bližší Ortel nejste schopen poskytnout řekněte mi víte už je stoprocentně Co bylo příčinou té nehody podle prvotních jdu na pole prvotních náznaku se pravděpodobně jedná o selhání lidského faktoru znamená že ten strojvedoucí udělal chybu z toho vlaku své Elefant otvor z Prahy Já jsem četla informaci že strojvedoucí podle dostupných informací projel návěstidlo stůj a narazil do poštovního vlaku Tak toto je varianta s kterou pracujete jako příčinu to je nehodyvyšetřovací Variant Můžete také na faktuře vyžádala jeden lidský život a 35 zraněných platí to stále nebo jsou třeba už nějaké další informace o těch počtech číslo platí Bohužel 1 zatím ještě nejsou došel 3M No podle prvotních příčnopruhý silné nějakých výsledků co skutečně ukazuje má pokaždé má chybu lidského faktoru bohužel takto velkého rozsáhle železniční nehody se vyšetřují skutečně několik týdnů takže definitivní výsledky budeme mít například jako získání informací z toho záznamového zařízeníkteré bylo umístěno v zadní části vlaku ale bude to trvat skutečně ještě ráno v řádech dnů jak si to vysvětlit revolucion nejsou zaměstnanci správy železnic zaměstnanci jednotlivých dopravců a ona Vede se stávají napříč Spektrem všech dopravců kteří o termínu české železniční síť mě zajímalo třeba jestli vy nás právě železnic proto máte nějak ne třeba uši interní vysvětlení Mluvil jste o tom že zkrátka tam většinou tu roli hrál lidský Faktor tak jestli třeba už v tom vysvětlení můžete jít poněkud dál mám takže spíše řidič věta ty příčiny a tak dál ale tohle je problém těch jednotlivých dopravců kinování dále k dispozici dopravců jsem dopracoval kterých se to týká i a potom na zodpovědnosti jednotlivých společností které operují na zítřek správy železnic aby vyvodil důsledky Můžete mi ještě říct pane eliáši jestli ta tratě třeba na které došlo Teď k té nehodě ta trať mezi Prahou a Kolínem je v dobrém stavu že na telku resorba utratil za totáče normál nejvyšší možná technická zabezpečovací zařízení k celé Železniční sítě tohle skutečně těch prvotních příčin vyšetřování mě snad se to může být fungovat technika zabezpečovací zařízení