Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Zprávy rádia Z

Rádio Z

Zpravodajství

Ministr školství Robert Plaga /ANO/ pro Rádio Z: Pokud mají školy personální a prostorovou kapacitu mohou od 8. 6. dostat do školy na konzultace i žáky druhého stupně. Nebude to každodenní učení.

Play

Poslechněte si podcast

26. 5. 2020

04:37

Zprávy rádia Z

Automatický přepis podcastu

My jsme už v polovině dubna když jsme připravili rozvodnici scénáře společně s epidemiology tak jsme do toho scénář na lyže v červnu bychom byli rádi kdyby se v nějakém omezeném módu mohli vrátit 2. stupně a studenti středních škol ale protože Jasně vidíme tu situaci v terénu tak ten návrat nebude možné v tom gardu jak Třeba včera nastoupili 1. stupně Co znamená každý den V Lukách 15 členných skupinách homogenní protože ta situace na těch školách umožní kapacitně ráno v uchu pouze v určitém omezeném režimu to znamená něco zamýšlel skutečně tak aby od osmého 6 mohli školy pokud mají personální kapacitu pokud mají a prostorové možnosti a žáky do škol ke konzultacím psychickým hodinám dostat není to už úplně o vzdělávání ale ten socializační efekt je také velmi důležité takže nebudou žádné skupiny ani 15 ani 10 ani 7 žáků nebo studentů byl zkrátka bude to individuální výuka že mohou přijít do školy na konzultaci ale nebude se normálně učit jestli tomu správnězprávy tomu rozumíte tak že to nebude to každodenní učení a ta škola podle svých možností naplánuje nějakým způsobem a to na ten Návraty žáků do škol omezení 15. a studentů a žáků a tam stále je ale platí jedno pravidlo že v případě že ta škola společně není schopna to zrealizovat a tak to pro ní Není povinné protože na těch základních školách Skuteč chvíli s návratem první stupňů měl třeba 30% škol problémy protože to dělení skupin prostorově to někde nevychází někde problém s personálními kapacitami a u těch střední školy potřeba si uvědomit že v tom měsíci červnu v letošním roce máme extrémně nahuštěné program na středních školách protože jsou tam jednotné přijímací zkoušky Jsou tam maturitní a závěrečné zkoušky Takže v tomto všem ředitele musí ten prostor hledat a jsem že pokud to nenajdu tak ten návrat je nepovinný nejenom z pohledu žáků ale samozřejmě musí vycházet principiálně z toho jestli je proveditelné na té škole pane ministřeuž jste to zmiňoval že včera se za přísných hygienických opatření otevřen první stupeň základních škol Víte kolik dětí se do škol ubrat vrátilo procentuálně mám na mysli to statistiku tím že Ministerstvo školství nevede a není zřizovatelem těžko tak nemáme ale máme samozřejmě nějaké průzkumy a jsme ve spojení s tím terénem a ten návrat zhruba odpovídá tomu co jsme odhadovali a co znamená je mezi tím je 40 až 60 procent samozřejmě jsme zaznamenali i školy a kde ten návrat byl jenom třetinový ale zase jsou některé školy Kde se vrátil až 90 procent dětí je to opravdu individuální Hana a dokonce i v jednotlivých městech se to liší učitele klasifikace to znamená když budou dělat vysvědčení k tomu že děti do školy chodit nemohli jednoznačně měli My jsme už je to myslím si měsíc a půl na školy rozeslali novou vyhlášku která právě umožníaby kolik vypnuli takzvaně vypnuli svoje Školní řády které striktně třeba vyžadovali nějaký počet známek z určitý předmětu a aby měli větší volnost hodnocení protože je smutnou pravdou že ta korunovaná krize také prohloubila ty rozdíly a v některých rodinách nemohlo to vzdělávání na dálku probíhat nevinnou těch dětí nevinnou těch rodičů Ale vlivem okolností a určitě je důležité aby učitelé a přitom hodnocení celkovém na toho nestandardního druhého pololetí přihlíželi právě se specifickým potřebám respektive podmínkám které panovaly a v těch rodinách během toho co děti nemohly na přeložku co kdyby jste jako ministr školství učitele nikoho propadnout A tímto směrem ale jde to a ten metodický pokyn a který šel na školy souběžně s tou vyhláškou protože skutečně jsem to druhé pololetí nestandardní samozřejmě říkám pokud jsou tam objektivní příčinya toho nebo respektive je tam je tam záměr ze srandy žáků Tak ve výjimečných případech si to dovedu představit ale principielně principiálně by skutečně neměl Dochází ke zhoršování toho prospěchu a navíc A co musí být v každém rozhovoru tak využiji tento prostor učitelé byli mnohem více měli v tomto čase a hodnotit zpětnovazební a skutečně to klasické známkování v tuto chvíli není auto to hlavní co zásadní Měl by to být kombinace té zpětné vazby a ostatní školy které navázaly hned ze začátku a ten kontakt s tím rodinami a poskytuje studentům zpětnou vazbu A tak si to chválí