Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Zprávy rádia Z

Rádio Z

Zpravodajství

Architekt Adam Gebrian pro Rádio Z: Ten počet lidí, kteří se pohybují po Praze autem je relativně malý. Nemám rád ve městech dálnice ani pěší zóny.

Play

Poslechněte si podcast

25. 5. 2020

5 min

Automatický přepis podcastu

Kde bylo Smetanovo nábřeží loni na podzim více než dva týdny uzavřeno paralelně platila také uzavírka na Malé Straně město podle tehdejších vyjádření chtělo tímto uzavřením získat data k případnému dlouhodobému omezení dopravy na obou březích Vltavy jak by tyto kroky města v ní máte a projížděl jste tehdy těmito inkriminovaném místě na podzim na Újezdě takže jsem se na to mohl dívat z okna a jestli si na to vzpomínám správně tak vám zkusím ty vzpomínky popsat v podstatě první den to vypadalo opravdu že jsme na vesnici a vůbec nic se neděje a Nikdo tudy ne projíždí a postupně docházelo k různým rozvolňování a myslím si že následně většina šoférů nedodržela ten zákaz a nikdo to ne pokutoval takže po pár dnech už by si žádný velký rozdíl Nepoznali tak se na to vzpomínám jáustálená a Praha absolutní kolabovala to jsem projížděl samozřejmě taky autem protože normálně autem jezdím a navíc se opravdu říkám tam bydlím ale jako celkem jako jindy to zas tak velká zábava není Takže jako ten rozdíl až tak dramaticky nebyl mnoho lidí v závěti kritizovalo i tohle samotné provedení kdy se jenom nábřeží najednou objevili zátarasy je spousta značek Nešlo by také zastavení nábřeží být provizorně provést nějakým způsobem elegantním umí vůbec takové situace někdo v Česku řešit podle vás toto téma se týká toho takže bych se třeba na něčem domluvíme nebo shodneme A druhá věc je jak to vypadá a já se obávám že prostě Častokrát jako ty naše legislativní rámec a jsou takové že když je chcete všechny držet Tak to zjisti to že to moc dobře nevypadá ale my pak jedeme do jiných zemí a zjišťujeme že to vlastně jde a kupodivu je to taky Evropská unie a že vlastně jako ty věci vypadají tak jako obyčejně jí přirozeníže na sebe navazují a mně se zdá že to je něco na co by jsme se vlastně celý soustředit potom bychom měli věnovat nějaké úsilí pak ty věci vypadají někdo se řekne No to zas není tak důležité důležitější jako že tam sama nemůžu projet nebo tak Já sice konkrétně myslím že na tom smetanově nábřeží by bylo třeba Jak otestovat nějaké peníze do toho aby se ten prostor především ty vole když se tam podívat jak tam vypadají lavičky mobiliář prostě jak jsou zakotvené stromy do sebe jak tam jako vypadají odpadkové koše a tak dál a tak dál tak jako to si myslím že by se měl udělat jako první krok ale to je krok který stojí peníze čas a úsilí a nedá si udělat moc rychle Pokud vůbec probíhat a snaha omezit pohyb aut v centru Prahy ale třeba i v dalších českých městské části v českých městech A s čím by to mělo tedy nějakým způsobem panel Jenamazol být spojeno Já myslím teď třeba v Praze s dostavbou okruhu dále v Praze Třeba se spoustou záchytných parkovišť právě na příjezdu do Prahy a tak dálemožná budu nějaký názor který není úplně standardní a to je to že já si nemyslím že ten začátek má být omezit pohyb auto Já si myslím že ten začátek má být umožnit komukoliv jinému kdo se pohybují jiným způsobem aby se mu to dělalo lépe a na to je určitě možné udělat celou spoustu věcí co znamená Praha je hrdá na svoji hromadnou dopravou která je sice výborná A když se potom podíváte na jednotlivé přestupní uzly když chcete změnit pohyb z metra na tramvaj na vlak vlastně na autobus Tak zjistíte tak že si jednotlivé místa jsou v katastrofálním stavu a nejsou udělaný dobře a ty prostě přestupy nejsou plynulý a nejsou dobré a tak dál a tak dál a to platí i pro spoustu dalších různých věcí co znamená že když se podíváme na statistiky jak se lidi po Praze pohybují tak zjistíme že ten počet lidí který se pohybuje autem je vlastně relativně malých piv porovnání jako zimní máme pro společnost hlediska úplně světová špička ale i tak se dokážu občas způsobit dopravní kolaps a to se týká toho že bohužel ten celkový systém dov Praze moc dobře udělaný není a je to dlouhodobý druh který Praha má a proto já vždycky strašně špatně reaguje na to když někdo říká že Praha je bohaté město Já si myslím že Praha není bohaté město a není proto že si sebou táhne obrovské jenom Jirka strukturální dluh který Jako těžko dokáže do budoucna nějak rychle spravit nějakému omezení dopravy v centrech měst Jako je například v Dánsku nebo v Paříži a nakonec i v Londýně se o to snažím omezení dopravy asi opravdu jako já si myslím že je velmi dobře možné kombinovat všechny druhy dopravy prostě pohromadě já moc nemám rád Ani dálnice Nemám rád Ani pěší zóny ve městech a co znamená považuji za extrémně a myslím si že jako jak jsem zmiňoval prostě bydlím se na tom Újezdě který považuji za docela ideální ulice kde jezdí všechny druhy dopravy všichni se tam pohybují ale je to tam udělané tak že to je možné a spousta jiných míst v Praze Bohužel Takhle udělánaa myslím si že by si zasloužila jako takový jako redesign a vlastně úpravu a před distribuovaný různých velikostí a šířka chodníku a pruhů a potom by se možná Ukázalo se tam všichni docela vejdeme ovšem za důležitého předpokladu že se k sobě naučíme chovat ohleduplně a to je možná ten největší rozdíl který vídám oproti jiným městům v Praze

Popis podcastu

Zprávy rádia Z