
Za volantom 17: Volkwagen, Toyota, či Škoda. Aké novinky pripravili v roku 2019?

O epizodě podcastu
Nové modely áut značky Toyota, ale aj Kie, či Volkswagenu. Aj takéto novinky budú môcť vodiči vidieť v predajniach áut v tomto roku.
Na čo sa teda môžu vodiči tešiť v predajniach áut a začne sa tam elektrická revolúcia, o ktorej hovoria jednotlivé automobilky?
Aj o tom sa Marek Poracký rozprával s Petrom Kálmánom, vedúcim sekcie auto.sme.sk.
Správy v podcaste
- Vyššie pokuty za mobil v šoférovej ruke , zrušenie obmedzenia rýchlosti pred železničnými priecesťami, ale aj menej byrokracie na dopravných inšpektorátoch. Ministerstvo vnútra predložilo novelu zákona o cestnej premávke, v ktorej navrhuje viaceré novinky. Napríklad horná hranica za používanie mobilov sa zvýši z 50 na 100 eur v blokovom konaní a na 200 eur v riadnom konaní.
-
Slovenskému úpravcovi elektrických dodávok sa darí a zvyšuje výrobu . Ide o spoločnosť Voltia, ktorá zväčšuje sériový elektromobil Nissan e-NV200. Len vlani v decembri ohlásila, že jej sa podarilo upraviť 150-te vozidlo, no už teraz má záujem o ďalších 300 kusov. Výrobca ponúka prerobené vozidlo za 37 500 eur alebo konverziu existujúceho Nissanu e-NV200 za 9 550 eur.
-
Automobilka Škoda Auto zahajuje vývoj nových áut pre Indiu . Ako prvé príde na rad SUV vozidlo. Bude to tak ďalší pokus o dobytie indického trhu, ktorý má obrovský potenciál. Patrí totiž medzi najväčšie na svete. V prvej polovici minulého roka bol dokonca štvrtým najväčším po Číne, USA a Japonsko, keď preskočilo Nemecko.
-
Pri Škodovke ešte ostaneme . Tá od svojho materského koncernu Volkswagen dostala zodpovednosť za rozširovanie na indickom trhu. V indickej Pune otvorila nové technologické centrum. Bude tam pracovať 250 zamestnancov, ktorí sa zamerajú na výskum a vývoj dielov pre autá, ktoré bude Škoda Auto a Volkswagen predávať na indickom trhu.
-
Najnebezpečnejším hitom pri šoférovaní je pieseň American Idiot od skupiny Green day. Vyplýva to zo štúdie, ktorú pripravila britská spoločnosť Moneybarn. Britská spoločnosť skúmala 96 najobľúbenejších hitov do auta poskladaných v aplikácii Spotify. Sledovala v nich ako tempo tak energiu piesne. Viac ako 70 percent vybraných hitov neprešlo.