V první epizodě věnované netflixovému výtvoru inspirovanému Zaklínačem Naty srovnává seriál s knihou a “nezaujatý divák” Kryštof ho obhajuje jako samostatné audiovizuální dílo. Dopadá nakonec tahle seriálová interpretace jako menší zlo? Dá se přijít na to, kdy se jaká z jeho časově rozstřelených linií odehrává? Daří se scénáristům domýšlet to, co Sapkowski (schválně) popsal jen jako rozmlžené vzpomínky? A jakou povídkou byste tohle vyprávění odpálili vy?
V první epizodě věnované netflixovému výtvoru inspirovanému Zaklínačem Naty srovnává seriál s knihou a “nezaujatý divák” Kryštof ho obhajuje jako samostatné audiovizuální dílo. Dopadá nakonec tahle seriálová interpretace jako menší zlo? Dá se přijít na to, kdy se jaká z jeho časově rozstřelených linií odehrává? Daří se scénáristům domýšlet to, co Sapkowski (schválně) popsal jen jako rozmlžené vzpomínky? A jakou povídkou byste tohle vyprávění odpálili vy?
V mokřadech Pereplutu se vypráví spousta příběhů. Některé jsou skutečné, jiné trochu smyšlené. Krok za krokem ale sledují fantasy ságu o zaklínači Geraltovi z Rivie od polského autora Andrzeje Sapkowského.
“Všechno už tady někdy bylo, všechno se už někdy událo. A všechno už bylo někdy popsáno.” (Vysogota z Korvia)
“Vše, co se děje, už bylo pojmenováno, dávno je známo, jak na tom člověk je — s tím, kdo je silnější, nemůže soupeřit.” (Kniha Kazatel, 6:10)
Anebo ne?