S epizodou se vrátíme do povídky Hranice možností, kde se různorodá skupinka hnala na draka, aby jistý král získal ruku princezny. Tento motiv mě přivedl k povídání o dracích a princeznách napříč mytologií. Podíváme se do antiky na Persea a Andromedu, do středověku na sv. Jiří, do slovanské mytologie na zmeje a Dobryňu Nikitiče nebo na Peruna, který zápolením se zmejem naplňuje svůj “boj proti chaosu”, a nemineme ani severského Sigurda s Fáfnirem. A samozřejmě by to nešlo bez nějakého toho genderového výkladu celého zachraňovacího narativu.
S epizodou se vrátíme do povídky Hranice možností, kde se různorodá skupinka hnala na draka, aby jistý král získal ruku princezny. Tento motiv mě přivedl k povídání o dracích a princeznách napříč mytologií. Podíváme se do antiky na Persea a Andromedu, do středověku na sv. Jiří, do slovanské mytologie na zmeje a Dobryňu Nikitiče nebo na Peruna, který zápolením se zmejem naplňuje svůj “boj proti chaosu”, a nemineme ani severského Sigurda s Fáfnirem. A samozřejmě by to nešlo bez nějakého toho genderového výkladu celého zachraňovacího narativu.
V mokřadech Pereplutu se vypráví spousta příběhů. Některé jsou skutečné, jiné trochu smyšlené. Krok za krokem ale sledují fantasy ságu o zaklínači Geraltovi z Rivie od polského autora Andrzeje Sapkowského.
“Všechno už tady někdy bylo, všechno se už někdy událo. A všechno už bylo někdy popsáno.” (Vysogota z Korvia)
“Vše, co se děje, už bylo pojmenováno, dávno je známo, jak na tom člověk je — s tím, kdo je silnější, nemůže soupeřit.” (Kniha Kazatel, 6:10)
Anebo ne?