Autoři poukazují na problém ve výzkumné veřejnosti, o kterém se nemluví. Nebo nechce mluvit? Jedná se o problémy spjaty s replikacemi již hotových studií. Ukazuje se totiž, že příliš časté replikace vedou k dezinterpretaci výsledků a vyvrácení původních výsledků. Tato vyvrácení jsou však mylná, protože při replikaci studie došlo k zásadním pochybením – ať už v metodice výzkumu, designu studie či podvědomým motivacím replikačního pracovníka.
Snaha získání pozornosti od kolegů, vlivu v oboru a samozřejmě publikování v prestižních vědeckých časopisech vede výzkumníky k překotnému zveřejňování replikačních studií, které výsledkům původní studie odporují. To se děje na úkor skutečného poznání, které by mělo být ultimátním cílem jakéhokoli výzkumu. Stačilo by přitom potlačit vlastní ego a zamyslet se, co skutečně chceme zjistit. Replikační autoři by pak mohli oslovit autory původní studie a vypracovat plán analýzy nebo diskutovat odlišnosti společně. Skromnější, avšak o to zvídavější přístup k výzkumu by mohl vést ke kolektivnímu poznání, ve kterém vyhrávají všichni.
Autoři poukazují na problém ve výzkumné veřejnosti, o kterém se nemluví. Nebo nechce mluvit? Jedná se o problémy spjaty s replikacemi již hotových studií. Ukazuje se totiž, že příliš časté replikace vedou k dezinterpretaci výsledků a vyvrácení původních výsledků. Tato vyvrácení jsou však mylná, protože při replikaci studie došlo k zásadním pochybením – ať už v metodice výzkumu, designu studie či podvědomým motivacím replikačního pracovníka.
Snaha získání pozornosti od kolegů, vlivu v oboru a samozřejmě publikování v prestižních vědeckých časopisech vede výzkumníky k překotnému zveřejňování replikačních studií, které výsledkům původní studie odporují. To se děje na úkor skutečného poznání, které by mělo být ultimátním cílem jakéhokoli výzkumu. Stačilo by přitom potlačit vlastní ego a zamyslet se, co skutečně chceme zjistit. Replikační autoři by pak mohli oslovit autory původní studie a vypracovat plán analýzy nebo diskutovat odlišnosti společně. Skromnější, avšak o to zvídavější přístup k výzkumu by mohl vést ke kolektivnímu poznání, ve kterém vyhrávají všichni.
Unbiased je studentský podcast určený pro všechny, kdo se zajímají o aktuální poznatky z behaviorálních věd s ohledem na jejich praktickou využitelnost. Podcast Unbiased představuje v rámci jednotlivých epizod fakta z oblasti behaviorální ekonomie, sociální psychologie, komunikace a dalších souvisejících disciplín. Na jednotlivých studiích jsou ilustrována psychologická východiska současných a budoucích globálních společenských trendů.