Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?

22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?

Obrázek epizody 22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?

Poslechněte si podcast

12. 6. 2025

1 min

O epizodě podcastu

Tohle je častý problém u podcastů, které vznikají jako marketingový prvek firemní komunikace. Moderátor mluví jako tisková zpráva. Působí to neosobně a uměle. Slyšíme věty plné superlativů, ovšem zbavené všech reálných emocí. Možná to potěší šéfa oddělení, ale posluchače spíš odradí.

Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.

Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.

Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.

Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.

Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.

+ + + + + + +

Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
linktr.ee/jakubvilis
Tohle je častý problém u podcastů, které vznikají jako marketingový prvek firemní komunikace. Moderátor mluví jako tisková zpráva. Působí to neosobně a uměle. Slyšíme věty plné superlativů, ovšem zbavené všech reálných emocí. Možná to potěší šéfa oddělení, ale posluchače spíš odradí.

Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.

Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.

Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.

Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.

Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.

+ + + + + + +

Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
www.jakubvilis.cz

Popis podcastu

Audio příručka základních pravidel pro začínající podcastové tvůrce.
Vychází ve čtvrtek ráno.

Co by vás zajímalo?
IG @jakubvilis