
22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?

O epizodě podcastu
Tohle je častý problém u podcastů, které vznikají jako marketingový prvek firemní komunikace. Moderátor mluví jako tisková zpráva. Působí to neosobně a uměle. Slyšíme věty plné superlativů, ovšem zbavené všech reálných emocí. Možná to potěší šéfa oddělení, ale posluchače spíš odradí.
Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.
Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.
Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.
Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.
Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.
+ + + + + + +
Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
linktr.ee/jakubvilis
Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.
Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.
Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.
Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.
Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.
+ + + + + + +
Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
linktr.ee/jakubvilis
Tohle je častý problém u podcastů, které vznikají jako marketingový prvek firemní komunikace. Moderátor mluví jako tisková zpráva. Působí to neosobně a uměle. Slyšíme věty plné superlativů, ovšem zbavené všech reálných emocí. Možná to potěší šéfa oddělení, ale posluchače spíš odradí.
Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.
Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.
Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.
Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.
Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.
+ + + + + + +
Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
www.jakubvilis.cz
Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.
Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.
Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.
Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.
Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.
+ + + + + + +
Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
www.jakubvilis.cz
Popis podcastu
Audio příručka základních pravidel pro začínající podcastové tvůrce.
Vychází ve čtvrtek ráno.
Co by vás zajímalo?
IG @jakubvilis
Vychází ve čtvrtek ráno.
Co by vás zajímalo?
IG @jakubvilis