
Vánoční reklamy 2025: Co nás dostalo… a co se nepovedlo?

Nejslavnější česká vánoční reklama na Kofolu běží na televizních a počítačových obrazovkách již 22. Vánoce a patří mezi nejoblíbenější reklamy u nás. Ruku v ruce s reklamou se už řadu let rovněž pravidelně objevují články typu „Podívejte se, jak dnes vypadá z holčička z reklamy na Kofolu“. Sandra Flemrová, která byla zmíněnou holčičkou, které v reklamě tatínek sliboval, že uvidí zlaté prasátko, nyní pracuje jako zdravotní sestra. Zatímco Kofola točí tu stejnou vánoční reklamu už 22 let, konkurenční Coca-Cola se vždy snaží přijít s novou vánoční kampaní. A Coca-Cola letos stejně jako loni vsadila na AI. A ačkoli je výsledek o poznání lepší než před rokem, reklama opět obsahuje chyby (kamiony se mění v záběrech, na konci najede do lidí). Na AI letos vsadil také Rohlík. I když si ale jeho zakladatel a šéf Tomáš Čupr pochvaloval, jak na reklamě ušetřili, výsledek je spíše tristní. Reklama obsahuje řadu vizuálních chyb, vůbec neasociuje české Vánoce a v konečném důsledku skoro neodkazuje ani na samotný Rohlík. Loni přitom Rohlík celkem zabodoval s kampaní, v níž rozvíjel téma, jak může online supermarket pomoci zaneprázdněným matkám. Stálicí, která drží kvalitu vánočních reklam na stále vysoké úrovni, naopak zůstává britská firma John Lewis, která provozuje obchodní domy. Letos vsadila na příběh, který ukazuje komplikovaný vztah dospívajícího syna s otcem. Syn dá otci k Vánocům vinylovou desku, která ho vrátí zpět do devadesátých let, kdy tancoval v klubech. Příběh končí objetím a reklama sloganem: „Když nemůžeš najít slova, najdi ten správný dárek.“✅Je vánoční reklama na Kofolu morálně pochybná, když se v ní krade?✅Vytvořila stávající podobu Santa Clause Coca-Cola?✅Dělá nejlepší vánoční reklamy norská pošta?✅Pamatujete ještě na falešné soby a Petra Čtvrtníčka?✅Patří AI budoucnost reklamního průmyslu?