Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Rodičia samoživitelia to finančne nezvládajú. Pomôže im aj pôstna polievka

Rodičia samoživitelia to finančne nezvládajú. Pomôže im aj pôstna polievka

Obrázek epizody Rodičia samoživitelia to finančne nezvládajú. Pomôže im aj pôstna polievka

Poslechněte si podcast

12. 4. 2025

23 min

Boli sme sa pozrieť na podujatí Podeľme sa, kde sa finančné dary za pôstnu polievku premieňajú na konkrétnu pomoc rodinám v núdzi. V audioreportáži odhaľujeme rôzne formy chudoby týchto rodín aj ochotu ľudí pomáhať. „Na Slovensku máme vyše 900-tisíc ľudí na pokraji chudoby. Veľkú časť tvoria matky samoživiteľky,“ hovorí výkonný riaditeľ organizácie Úsmev ako dar Štefan Adamjak. Aj preto s tímom spolupracovníkov každoročne podávajú verejnosti pôstnu polievku, z ktorej výťažok poputuje práve rodičom, ktorí sú na výchovu svojich detí sami.

My sme pôstnu polievku ochutnali v nemocnici u milosrdných bratov v Bratislave. Rozprávali sme sa nielen s kuchárom, ale aj s návštevníkmi či biskupom Jozefom Haľkom, ktorý polievku spolu s arcibiskupom Stanislavom Zvolenským osobne podával. „Keď si niečo podáme s láskou, je to síce malé a krátke gesto, ale niečo vyjadruje,“ hovorí biskup Haľko.

A pozrieme sa aj na to, či má toto podujatie potenciál aj po 19 rokoch svojej existencie. „Takéto podujatia sú dôležité vždy, pretože sa organizujú zdola a ľudia dole tie potreby vidia lepšie ako tí, ktorí majú rozdeľovať a panovať,“ vraví Mária Demeterová z Katolíckeho hnutia žien Slovenska, ktoré zbierku Podeľme sa spoluorganizuje.

Ak ste pôstnu polievku vo svojom okolí nestihli, prispieť môžete aj online cez stránku podelmesa.org .

Popis podcastu

Toužíme být médiem pro svobodnou, vyváženou, moderovanou debatu, sdílení názorů i úhlů pohledu. Naším cílem je umožnit publiku rozhodovat se a utvářet vlastní postoje na základě co nejcelistvější informovanosti. Obsahově nám jde zejména o publicistiku, podle principů solutions journalism, kdy nehledáme dokonalé řešení. Zkoumáme, jak se lidé s nesnázemi vypořádávají, co funguje a proč.