Dopady klimatické krize, rychlý nástup digitalizace, suburbanizace a soutěž o talenty. To jsou důležité výzvy, které v následujících dekádách ovlivní rozvoj měst. Obzvláště města historicky spojená s fosilními zdroji budou muset experimentovat a hledat novou identitu, což se jim podle výzkumníků z konzultační společnosti McKinsey & Company nepodaří bez aktivní spolupráce se svými obyvateli. Vedení měst musí do budoucna počítat, že za základní ukazatel jejich úspěchu bude považována životní pohoda obyvatel. I z toho důvodu se na radnicích a magistrátech stále častěji skloňuje slovo participace.
Článek si můžete přečíst v časopise Sedmá generace (2/2021).
Předplaťte si Sedmou generaci na https://sedmagenerace.cz/predplatne/
V ochraně přírody a krajiny se čím dál více setkávám s pojmem ekologická obnova. Většinou se tento obor vztahuje na rekultivace po těžbě nerostných surovin. Často ale narazím na přesahy, kdy ekologická obnova zahrnuje další ekosystémy i procesy. V následujícím textu vás tedy chci seznámit s ekologickou obnovou a jejím směry.
Dvouměsíčník Sedmá generace vychází od roku 1991 s cílem reflektovat sociální a ekologické aspekty vývoje soudobé civilizace a zasazovat je do širších souvislostí, ať už politických, ekonomických či obecně kulturních.
Název časopisu, který do roku 1997 vycházel jako Poslední generace, je symbolický. Inspirováni Velkým zákonem Irokézů jsme přesvědčeni o tom, že chceme-li jako lidstvo žít na této planetě ve spokojenosti a míru, musí naše jednání zohledňovat také potřeby našich potomků. A to i těch, kteří přijdou sedm generací po nás.