„Dlouhodobě mě rozčiluje, jak v českém školním systému nejsou reflektovaná queer témata, alespoň to tak bylo za mě. A docela mi to uškodilo v tom pochopit sám sebe. Hodně to nahrává i diskriminaci, pokud se děti, ať už queer či trans lidé samotní, nebo většinová společnost dozvídají o queer tématech z médií nebo i z útoků na queer a trans lidi, které se v médiích objevují, než aby se o této problematice dozvídali z úst někoho poučeného na základě faktů a ověřených informací,“ říká student žurnalistiky Vladimír Nezdařil. Vladimír vzpomíná, že během studia základní a střední školy queer témata nebyla téměř vůbec studentstvu komunikována, a pokud ano, jednalo se o urážlivý způsob. Proč je podle něj třeba zlepšit kompetence učitelstva v oblasti queer témat a proč se učitelstvo těchto témat bojí? Jak bychom měli reagovat na námitky rodičů, kteří mají pocit, že taková výchova nemá na školách co dělat? A co Vladimíra dojalo v seriálu Sex Education? Pokud chceš dovzdělat sebe nebo své učitelstvo, Vladimír doporučuje například pořady ČT EDU (dát jako hypertext - https://edu.ceskatelevize.cz/porad/queer?tab=videa), programy Mezipatra na školách (https://www.mezipatra.cz/program/mezipatra-na-skolach.html) nebo Učím o LGBTQ + od Prague Pride (https://ucimolgbt.praguepride.com/).Vladimír Nezdařil studuje žurnalistiku na FSV UK, dlouhodobě se ve své práci věnuje queer tématům, fotí a spolupracuje například s platformou PageNotFound a Deníkem N.
„Dlouhodobě mě rozčiluje, jak v českém školním systému nejsou reflektovaná queer témata, alespoň to tak bylo za mě. A docela mi to uškodilo v tom pochopit sám sebe. Hodně to nahrává i diskriminaci, pokud se děti, ať už queer či trans lidé samotní, nebo většinová společnost dozvídají o queer tématech z médií nebo i z útoků na queer a trans lidi, které se v médiích objevují, než aby se o této problematice dozvídali z úst někoho poučeného na základě faktů a ověřených informací,“ říká student žurnalistiky Vladimír Nezdařil.
Vladimír vzpomíná, že během studia základní a střední školy queer témata nebyla téměř vůbec studentstvu komunikována, a pokud ano, jednalo se o urážlivý způsob. Proč je podle něj třeba zlepšit kompetence učitelstva v oblasti queer témat a proč se učitelstvo těchto témat bojí? Jak bychom měli reagovat na námitky rodičů, kteří mají pocit, že taková výchova nemá na školách co dělat? A co Vladimíra dojalo v seriálu Sex Education?
Pokud chceš dovzdělat sebe nebo své učitelstvo, Vladimír doporučuje například pořady ČT EDU (dát jako hypertext - https://edu.ceskatelevize.cz/porad/queer?tab=videa), programy Mezipatra na školách (https://www.mezipatra.cz/program/mezipatra-na-skolach.html) nebo Učím o LGBTQ + od Prague Pride (https://ucimolgbt.praguepride.com/).
Vladimír Nezdařil studuje žurnalistiku na FSV UK, dlouhodobě se ve své práci věnuje queer tématům, fotí a spolupracuje například s platformou PageNotFound a Deníkem N.
RANT Prostoru je nový audioformát revue Prostor s údernými, vypointovanými a autentickými výpověďmi na témata, které vás štvou. Rant Prostoru je zaměřený na generaci lidí do třiceti let. Ti jsou mj. i jako hosté zváni, aby otevřeně kritizovali problémy současného světa dotýkajících se jejich životů. S moderátory podcastu Hanou Trojánkovou Biriczovou nebo Šimonem Holým se vždy pokusí najít nebo navrhnout také řešení.