
Železnice v Evropské unii zamrzla v minulém století, říká ředitel Kladenské dopravní a strojní Radek Šauer

O epizodě podcastu
Každý rok vypravují vlak do rumunského Banátu, kde se v tamějších českých vesnicích koná hudební festival. Letos do balkánské země vypravila Kladenská dopravní a strojní osmnáct vagonů s třinácti stovkami cestujících. Dostat vlak za hranice České republiky je však mnohdy složité. „S vagóny problém není, ty máme schválené pro mezinárodní dopravu. Lokomotiva je ale schopná dojet pouze na hranice Slovenska a Maďarska,“ vysvětluje ředitel společnosti Radek Šauer, který byl ranním hostem na Rádiu ZET.
„Vyjednávání převozu takhle mimořádného vlaku začínáme v únoru a jsme rádi, když začátkem srpna před odjezdem máme veškerá povolení,“ popisuje Šauer. Ačkoliv se všechny státy, kterými projíždí speciální vlak, nachází v Evropské unii, jednotná pravidla pro železniční provoz v ní zatím neexistují. „Železnice tímto zůstává v minulém století,“ konstatuje Radek Šauer.
Jak se zrodil nápad pořádat oslavy nebo firemní večírky ve vlaku? Poslechněte si celý rozhovor Martina Karlíka: