![Obrázek epizody Vozíčkářka Ema Ronová: Utrácí se za informační cedule v metru, které jsou pro nevidomé horší, než ty původní](https://i.actve.net/youradio_news/tracks/9/2/92580770eedd1c9f4f3f5726035c0e5c8a18c994.png)
Vozíčkářka Ema Ronová: Utrácí se za informační cedule v metru, které jsou pro nevidomé horší, než ty původní
![Obrázek epizody Vozíčkářka Ema Ronová: Utrácí se za informační cedule v metru, které jsou pro nevidomé horší, než ty původní](https://i.actve.net/youradio_news/tracks_small/e/6/e613ccdd28225a6c7456c29e15e48db385a88597.png)
Poslechněte si podcast
19. 1. 2023
18 min
O epizodě podcastu
„Město by mělo být přístupné nejen pro vozíčkáře, ale i pro rodiče s kočárky, seniory i dočasně imobilní občany. Každý z nás uvítá moment, kdy člověku nedělá práci se někam dostat,“ říká vozíčkářka Ema Ronová, která byla ranním hostem Rádia ZET.
Častým problémem je pro handicapované nalézt během cest parkovací místo. „Je málo parkovacích míst pro invalidy. V Praze jsou často běžná parkovací místa obsazena buď zásobováním nebo řidiči, kteří vyběhnou jen na chvilku,“ popisuje Ema Ronová. Vozíčkářka také zhodnotila městskou hromadnou dopravu v hlavním městě. „V metropoli se holedbáme plně bezbariérovou MHD. Tam, kde bariéry jsou, se údajně pracuje na změně. Nicméně se utrácí za takové detaily, jakými jsou třeba informační cedule v metru. S polovidomým kamarádem jsem se bavila, že jsou podstatně horší než ty původní,“ dodává Ema Ronová.
Potíž může způsobit i výběr z bankomatů. „Uvítala bych, kdyby všechny banky informovaly, které bankomaty jsou a které nejsou pro vozíčkáře přístupné. Někdy jsou nízko, někdy vysoko nebo tam je tam schůdek,“ vysvětluje vozíčkářka. „Vždycky mě rozesměje, když mi někdo řekne, že je to někde v pohodě, když je tam schůdek, dva,“ uzavírá Ema Ronová.
O tom, co musí překonávat vozíčkář v běžném životě si poslechněte v celém rozhovoru Martina Karlíka: