
Učitelé teď podporu nemají, říká odborný konzultant EDUin Feřtek

O epizodě podcastu
„Žáci jsou v horizontu posledních deseti dvaceti let z hlediska učitelské práce komplikovanější,” říká ranní host Rádia ZET Tomáš Feřtek. Podle něj covid tuto situaci ještě zhoršil. „Přibylo dětí s psychickými problémy, s nevyrovnaností, sebepoškozováním. To těžko můžeme chtít po běžném učiteli, aby zvládal, zvlášť, když teď dětí ještě přibývá kvůli uprchlické krizi.”
Podle Feřtka učitelé potřebují podpůrné profese – od kvalifikovaných asistentů přes školní psychology po sociální pedagogy. Ti jsou dnes ve školách spíše výjimečně. „Teď se novela zákona o podpůrných pracovnících chystá znovu. Některé věci tam jsou, ale některé ne. Bohužel to je na delší lokty, než by praxe vyžadovala.”
Jak hodnotí končící školní rok? „Myslím, že to bylo vzpamatovávání se po covidové krizi, do které přišla uprchlická krize. Paradoxně by se dalo říct, že obě krize zdůraznily věci, které EDUin i odborná veřejnost považují za důležité - učitelé potřebují podporu a děti bezpečné prostředí, aby se mohly vzdělávat,” uzavírá spoluzakladatel EDUin Tomáš Feřtek.
Poslechněte si celý rozhovor Petry Květové Pšeničné:
Popis podcastu
Rozhovory se zajímavými lidmi na aktuální téma na Rádiu ZET.