
Tomáš Töpfer: Žádné vysílání po kabelu nemůže nahradit divadlo

O epizodě podcastu
Ve Vinohradském divadle se hraje už 115. divadelní sezóna. „Probíhá jako každá jiná. Po covidových lockdownech se lidé zase budou učit chodit do divadla. Ale pomalinku se to zlepšuje. Divadlo lidem chybělo a žádné vysílání po kabelu ho nemůže nahradit. Divadlo je setkávání člověka s člověkem,” konstatuje ranní host Rádia ZET, herec a ředitel Divadla na Vinohradech Tomáš Töpfer.
„Architekti mi kdysi prozradili, proč jsou řady v divadle dokulata. Řecká divadla byla kruhová, shakespearovská divadla včetně Globe byla kruhová. Proč jsou řady do kruhu i v divadlech? Aby se lidé vzájemně viděli, cítili a ten okamžik prožívali spolu. Když se dojme nebo zasměje 600 lidí najednou, ta energie se zmnožuje,” zmiňuje Töpfer. „Myslím, že se nechodí na jednotlivé herce, i když je lidé mají rádi, ale na celý soubor. Podle mě je náš soubor mimořádně silný, vyrovnaný a oddaný divadlu.”
Ve 115. sezóně Divadla na Vinohradech se hrají úspěšné inscenace jako Pygmalion, Balada pro banditu či Slaměný klobouk. Chystají se i premiéry. Kvůli zdražování energií ale jednu premiéru na Vinohradech uvést nemohou. „Je to hra o životě Johanna Sebastiana Bacha a jeho synech. Doufám, že ji uvedeme v příštích sezónách. Je to krásná hra a máme na ni obsazení. Někteří naši herci jsou zároveň klavírní virtuosové, například Ondřej Brousek. Ten hraje stejně dobře divadlo i na klavír. Navíc skládá symfonie,” dodává Tomáš Töpfer.
Co říká ředitel vinohradského divadla o chystaném představení Past na myši od Agathy Christie? To si poslechněte v rozhovoru Petry Květové Pšeničné: