Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Řidiči autobusů byli dříve vyučení automechanici, říká předseda Dopravní akademie Robert Kotál

Ranní host

Rádio Zet

Společnost

Řidiči autobusů byli dříve vyučení automechanici, říká předseda Dopravní akademie Robert Kotál

Obrázek epizody Řidiči autobusů byli dříve vyučení automechanici, říká předseda Dopravní akademie Robert Kotál

Poslechněte si podcast

10. 11. 2022

18 min

O epizodě podcastu

„Václav Laurin byl úplně prvním držitelem něčeho, čemu dnes říkáme profesní osvědčení učitele. Prodávali vozidla, a tak bylo logické, že ten, kdo si je koupí, je bude muset i umět řídit,“ říká Robert Kotál, který byl ranním hostem Rádia ZET. První řidičský průkaz na světě ovšem získal již v roce 1885 německý konstruktér Karl Benz.

„Řidiči nákladních automobilů nebo autobusů byli dříve vyučení automechanici. Považovalo se to za základ,“ popisuje předseda Dopravní akademie. V době, kdy neexistovaly asistenční služby, museli být řidiči schopní opravit nepojízdný stroj. „Když jste měli na ulici nepojízdný autobus plný lidí, museli jste ho umět opravit,“ vysvětluje instruktor v autoškole Robert Kotál.

První učebnici pro řidiče – Pravidla pro řešení dopravních situací na křižovatkách napsal v sedmdesátých letech minulého století Jiří Pour, který tehdy zastupoval Československo v Evropské federaci autoškol. Od té doby podle Roberta Kotála vznikla celá řada pěkných učebnic. Všechno ale vzalo za své po sametové revoluci. „Tehdy se přestaly schvalovat učební pomůcky pro autoškoly. Spousta řadových učitelů má dnes pocit, že o tom může psát. Jsou učebnice, ve kterých najdu i totální nesmysl,“ dodává Robert Kotál.

Jaké nesmysly nachází v dnešních učebnicích pro řidiče? Poslechněte si celý rozhovor Martina Karlíka: