
Ředitel zpravodajství TV Nova Kamil Houska: Nejlepším nositelem informace je emoce

O epizodě podcastu
Struktura vysílání je ale podle něj dnes úplně jiná. Když před devatenácti lety na Nově začínal, bylo v celých Televizních novinách jedno až dvě politická témata. Dnes tvoří zhruba polovinu. Nova si klade za cíl být informačním zdrojem pro lidi. Udržet si pozici leadera je ale v dnešní době, kdy je informací všude nadbytek, obtížné, přiznává Houska. Před důrazem na zpravodajství přitom Housku někteří lidé zprvu odrazovali a varovali před poklesem sledovanosti. „Ono je to ale obráceně. V Letošním roce máme nejlepší sledovanost za posledních šest let. Naše zpravodajství sleduje mezi 38 a 42 procenty lidí každý večer,“ říká Houska, který byl ranním hostem Rádia Z. Ve studiu ho přivítala moderátorka Petra Květová Pšeničná. Na rozdíl od veřejnoprávních médií zastávají podle Housky komerční televize postoj, že nejlepším nositelem informace je emoce. „Když vás emočně zaujmeme, tak máme větší šanci, že informace ve vás zůstane,“ dodává Houska.
Poslechněte si rozhovor moderátorky Petry Květové Pšeničné s ředitelem zpravodajství Televize Nova Kamilem Houskou.