Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. Ta je ale až to poslední, říká marketér Tomáš Vacek

Ranní host

Rádio Zet

Společnost

Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. Ta je ale až to poslední, říká marketér Tomáš Vacek

Obrázek epizody Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. Ta je ale až to poslední, říká marketér Tomáš Vacek

Poslechněte si podcast

30. 9. 2022

17 min

O epizodě podcastu

Marketingu se věnuje už čtvrt století. „Před pětadvaceti lety byl marketing v některých věcech o něčem jiném, ale v některých věcech je pořád o tom samém. Pořád je to o zákazníkovi, jeho potřebách, o tom, co se mu líbí, a jakým způsobem mu to prodat. Klíčový je obsah, kreativita. Na tom se nic nezměnilo,” vyjmenovává Tomáš Vacek, který byl ranním hostem na Rádiu ZET.

„Výrazně se ale změnilo, kde lidi oslovujeme. Tenkrát jsme byli čistě offlineoví. Když jsem začínal, s klienty jsme si posílali faxy. Tehdy to byla relativní novinka. Primárně to bylo o tištěné inzerci, televizi a billboardech. Nic se do médií nepředávalo digitálně, ale na filmech, později na velkých disketách, kterým se říkalo jaz,” vzpomíná Vacek. Dodává, že dnes je všechno většinou o onlineových nástrojích. „Všichni jsme se museli posunout a ty věci se naučit. Musíme umět komunikovat s lidmi tam, kde se komunikace odehrává.”

Podle Vacka mají dnes lidé pocit, že vše nahradí online nástroje. „Pokud ale nemáte dobrý obsah, strategii a kreativitu, stejně to nebude fungovat. Pokud mám špatný produkt, s největší pravděpodobností z toho nikdy nevyždímu efektivní komunikaci. Pokud si myslíme, že na produktu něco není v pořádku, ať produkt samotný nebo nastavení ceny, tak to je to první, co s klientem řešíme, když se začínáme bavit o reklamě,” vysvětluje marketér. „Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. To tak není. Reklama je až to poslední, co jako markeťák řeším,” uzavírá Tomáš Vacek.

Poslechněte si celý rozhovor Martina Karlíka: