
Je otázka, jestli můžete konkurovat populistům bez populismu, říká marketér Tyleček

O epizodě podcastu
Marketér Ondřej Tyleček na svých stránkách zajímavě srovnal politické kandidáty jakožto značky. „Srovnání s automobilkami je platné právě kvůli tomu, že v případě kandidáta je třeba být komunikativní, komunikačně výrazný a vymezit se. Na rozdíl od situace s automobilkami to ale neznamená, že kandidát bude vhodný jen pro jednu specifickou cílovou skupinu. Moje úvaha vyšla z analýzy politických kampaní,” říká ranní host na Rádiu ZET Ondřej Tyleček. „Seznal jsem, že kandidáti nabízejí poměrně podobné věci a zároveň jsou tam určité pozice, které jsou ještě nevyplněné.”
„Máme tu celou řadu prezidentských kandidátů, kteří zastávají liberálnější komunikační a politickou linku, ale je tu velké množství nespokojených voličů. Jejich hlasy zatím žádný z kandidátů až tolik neoslovuje. Tady je velká příležitost a potenciál,” myslí si Tyleček. Podle něj je tu v současnosti velká skupina lidí politicky podreprezentovaná. „Ideální je, aby bylo v souladu to, co kandidát dělá, co o sobě říká a co si o něm myslí voliči. Poctivý marketér v tom běžném komerčním světě se snaží tohoto ideálu docílit.”
V dnešní době takřka nekonečných možností sdílení informací má jakákoli lež velice krátké nohy, jak říká Tyleček. „Když by se nějaká značka rozhodla tvrdit, že její produkt má nějaké vlastnosti a nebyla by to pravda, tak by ji to velice rychle dohnalo. Politický marketing vnímám jako specifikum,” konstatuje Tyleček. „Máme řadu populistických kandidátů a na rozdíl od produktů je jim ten populismus dovolen. Je ale otázka, jestli kandidát, který populistický být nechce, může bez trochy populismu konkurovat populistům,” míní marketér Ondřej Tyleček.
Poslechněte si celý rozhovor Martina Karlíka: