
Ilustrátor Petr Herold: I George Lucas klade největší důraz na papír a tužku

O epizodě podcastu
Petr Herold se mimo jiné věnuje také kreslení takzvaných storyboardů, tedy kreslených scénářů. „Seznámil jsem se díky tomu s úžasnými režiséry, kreslit storyboardy jsem se učil s Filipem Renčem nebo Tomášem Mašínem. Nejlepší je na to papír a tužka, dneska se ale všechno dělá už v tabletech,“ popisuje svoji práci herec a ilustrátor Petr Herold, který byl ranním hostem ve vysílání Rádia Z.
Jak často se takový storyboard během filmu musí překreslit? „Poměrně často, s tím se ale musí počítat. Je to tvořivý proces, ve kterém se spousta věcí neustále mění. Není to ale žádný detailní obrázek, spíše rychlá skica, ve které je důležité, aby bylo vidět postavení kamery,“ říká Herold. Dodává, že i filmový režisér George Lucas má u svých grafiků nejraději, když na začátku používají pouze papír a tužku. „A až potom rozhodne, který scénář stojí za to převést do elektronické podoby.“
Často mu dle jeho slov u kreslení pomáhá muzika. „Hudba dělá náladu. Například máte kreslit vánoční ilustraci, musíte si k tomu pustit vánoční podkres. Naopak když má být drsná ilustrace, tak si pustím AC/DC,“ dodává Petr Herold.
Hostem moderátora Martina Karlíka byl herec a ilustrátor Petr Herold, celý rozhovor si poslechněte zde:
Popis podcastu
Rozhovory se zajímavými lidmi na aktuální téma na Rádiu ZET.