Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Hudebník Varhan Orchestrovič Bauer: Hudba má být trojrozměrná, na skladby Hanse Zimmera člověk nemusí umět mnoho

Hudebník Varhan Orchestrovič Bauer: Hudba má být trojrozměrná, na skladby Hanse Zimmera člověk nemusí umět mnoho

Obrázek epizody Hudebník Varhan Orchestrovič Bauer: Hudba má být trojrozměrná, na skladby Hanse Zimmera člověk nemusí umět mnoho

Poslechněte si podcast

27. 1. 2022

20 min

O epizodě podcastu

„Přiznám se, že hudba Hanse Zimmera mě moc nebaví, je to taková dílna, kde sedí deset lidí, on za nimi přijde a každému řekne, co mají udělat. A oni to udělají za něj. Naopak nejvíc oceňuji hudbu Johna Williamse,“ říká dirigent a skladatel Varhan Orchestrovič Bauer, který byl ranním hostem na Rádiu Z.
Bauer složil hudbu například ke snímku Goyovy přízraky od Miloše Formana. Mimo jiné vyzdvihuje film Ztracený svět: Jurský park. „Hudba má být trojrozměrná, má mít plasticitu, nejenom v hlasech, ale i v barvách. Když jsme u velkých muzik, tak třeba druhý díl Jurského parku je neuvěřitelný.“

Platí podle něho rčení „Co Čech, to muzikant“? „Určitě platí, je to jen otázka toho, jak moc jsou lidé ochotni se do té hudby ponořit. Hloubka ponoru pak rozhoduje o tom, jestli to dělá jen proto, aby byl slavný nebo proto, že chce dělat něco víc.“ Dirigent zároveň dodává, že nemá rád, když někdo nedělá svou práci pořádně. „Dá se z poslechu vypozorovat, že je to odfláknuté,“ uzavírá hudebník Varhan Orchestrovič Bauer.

Celý rozhovor moderátora Nikoly Bojčeva s dirigentem a skladatelem Varhanem Orchestrovičem Bauerem si poslechněte zde:


Popis podcastu

Rozhovory se zajímavými lidmi na aktuální téma na Rádiu ZET.