
Film Každá minuta života o výchově metodou Kamevéda vzbuzuje vášně. Miško byl ale šťastný, vysvětluje režisérka Erika Hníková

O epizodě podcastu
„Rodiče minimálně pracují, mohou si to dovolit. Nebo pracují po nocích na úkor sebe. Nemají zájmy, nemají přátele. Od rána do večera jsou permanentně s ním,“ popisuje Hníková. Maminka na svého syna mluví německy, Miško je proto bilingvní. Hraje také na piano i na bicí. „Je to taková multiprůprava a je to pro rodiče psychicky i fyzicky velmi náročné,“ říká režisérka, která byla ranním hostem Rádia Z. Ve studiu ji přivítala moderátorka Petra Květová Pšeničná.
Film není k rodině nijak kritický, cílem je přiblížit její život divákům. Ti nejprve podle Hníkové přemýšlí nad příběhem, který viděli. Posléze je film přiměje zamyslet se nad sebou. „A to je to, co pak vzbuzuje ty hrozné vášně,“ vysvětluje Hníková. A přiznává, že i ona sama po roce stráveném v této rodině přemýšlela o tom, jak vychovávala své dítě. „Byla jsem tím mírně zděšená a pokládala jsem si otázku, jaké má Miško asi dětství. Pak jsem ale viděla, že je šťastný,“ dodává režisérka.
Poslechněte si rozhovor moderátorky Petry Květové Pšeničné s režisérkou Erikou Hníkovou.