
Auto sice umím opravit, ale nechci. Na to mám navigátora, říká rallye závodnice Ollie Roučková

O epizodě podcastu
Na Rallye Dakar ji nejvíc baví volnost, příroda a lidé. „Potkáte jezdce z celého světa a máte možnost se s nimi nejen závodně poměřit, ale i si s nimi popovídat. Jejich příběhy mě fascinují. Doufám, že je letos posbírám a přinesu blíž fanouškům,” říká rallye závodnice Olga Roučková řečená Ollie, která letos jede Dakar už počtvrté. Auto sice opravit umí, ale dělat to nechce. „Na to mám navigátora,” směje se ranní host Rádia ZET. „Já zase umím improvizovat a v poušti všechno sehnat. Když potřebujete drát, dá se tam najít. Nebo se dorozumím s ostatními auty. Holce vždycky zastaví.”
Ollie Roučková dřív závodila na čtyřkolce, letos pojede podruhé v autě. Jezdí v Suzuki Samurai. „Je to jiné. Čtyřkolka je nebezpečnější, nemáte nad sebou střechu. A nemáte tam ani spolujezdce. V Saúdské Arábii jako žena nechcete být sama,” podotýká. Na autě mluví jako správná žena jak do designu, tak ale i do odhalených nedokonalostí. „Po každé etapě přijedu, sednu si s mechaniky a říkám, co se dělo. Z těchto poznatků z minulého roku jsme poskládali novinky a auto jsme odlehčili o nějakých padesát kilo. Zvětšili jsme také chlazení a ještě jsme vyladili motor. Na něj jsme ale nesahali moc, protože kategorie Classic je o starých autech, ne o tom, že do toho narvu miliony a dělám, že je to super staré auto,” vysvětluje závodnice.
A co je nejtěžší na samotném startu na Dakaru? „Nejtěžší je se poprvé akreditovat. Potom druhá část, která je opravdu těžká, je sehnat sponzory a finance, abyste mohli stát na startu,” vyjmenovává Roučková. Na závod se připravuje celý rok. „Není to tak, že odjedu Dakar a tím to končí. Pro mě po jednom Dakaru hned začíná druhý Dakar,” uzavírá rallye jezdkyně.
Kolik stojí startovné na Rallye Dakar? A co Ollie Roučková vozí v kufru? Poslechněte si celý rozhovor Petry Květové Pšeničné: