00:00
Představení témat a hosta (chudoba, škola)
00:36
Eurostat a otázka skutečné míry chudoby v Česku
01:02
Kritika relativního ukazatele chudoby; příklad Vinohrady vs. Chánov
01:58
Absurdity srovnání a komunismus; přechod k vlastní metodě
03:19
Metodika PAQ Research: celoevropské srovnání a cenová hladina
04:02
Výsledky: ČR kolem 21 %, Západ vs. Východ; 10 % při 50 % mediánu; nejsme premiant
04:57
Co (ne)měří relativní chudoba; extrémní deprivace v ČR 5–8 %
06:14
Ohrožené skupiny a dopady mýtu na politiku a kohezní fondy EU
08:14
Rekapitulace ohrožených skupin; přechod k tématu vzdělávání
08:52
Mapa vzdělávání: co se měří (neúspěšnost, testy) a proč
10:04
Závislost výsledků na rodině a regionu; kvalita škol a zdroje
11:30
ORP data: extrémy v nedokončení ZŠ (Kraslicko, Bílina/Mostecko vs. okolí Prahy)
12:26
Rozdíly v testech: podíl v lepší polovině, menší extrémy než u nedokončení
13:22
Determinanty neúspěšnosti: MŠ, podpůrné profese, finance, bydlení; Tachovsko, Žatecko, Slaný
14:46
Měřit relativně k sociálním podmínkám; Říčany vs. Kraslice
15:04
Trendy v regionech: Moravskoslezský a Karlovarský kraj; vnitřní periferie (Tachov, Trhové Sviny, Vimperk, Slaný)
17:08
Benchmarking 206 ORP a realistický cíl: z 3 % na 2 % (6 000 dětí ročně)
19:10
Dopady neúspěšnosti a otázka: regionální vs. státní řešení
19:36
Příklady úspěšných regionů a potřeba státní podpory
20:12
Školský zákon: standardizace a stabilní financování podpůrných profesí
20:42
Indexové financování: jednoduché cílení peněz do chudších škol, méně byrokracie
21:28
Závěrečné shrnutí a rozloučení