Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Press klub

Frekvence 1

Společnost

Režisér Karel Janák: U kritik se najdou dobré postřehy, které vám dají zpětnou vazbu

Play

Poslechněte si podcast

21. 3. 2019

16:27

Exkluzivní hosté každý den na Frekvenci 1! Lidé, o kterých se mluví nebo mluvit bude! Poslouchejte další epizody v aplikaci Youradio Talk.

O epizodě podcastu

"Od Ro(c)ku podvraťáků jsem nenatočil film podle svého námětu," uvedl v Press klubu filmový režisér Karel Janák.

Automatický přepis podcastu

Frekvence 1 pressklub Ondřej Novotný a host dnešním hostem pressklubu Frekvence 1 je Karel Janák filmový režisér kterému zanedlouho jde do kina nový film s názvem lovení Dobrý den dobrý den Říkám to správně protože to love nebo Love je velkým ani malým Tak jak je ten oficiální název tak abych si říkal správně To já si myslím že lovení to byl to nápad distributora použít takovou tu přesmyčku že se dalo v jako love s velkým písmenem a k tomu ní jako doplněk aby aby lidi pochopili že to je jednak o té lásce a jednak i o to mluvení někoho zajímavého z druhého pohlaví Dnes vás čeká první ze dvou červených koberců můžeme-li to tak říci v jeden je dnes v Praze a druhý zítra v Bratislavě jaký je to pocit pár hodin před tou Premiere Pro režiséra když už se nedá vlastně nic dělat No já už si to jenom užívám že ona je tojako není to divadelní premiéra kde furt trnet a jestli nějaký herec něco ne shora tady u toho filmu je to mnohem lepší že prostě už to máte daného už vám to to co jste udělali a tu práci kterou jste na tom nechali Tak už vám nikdo nevezme samozřejmě pak záleží na tom jak se to lidem bude líbit ale to s tím premiéry stejně není moc poznat protože tam ty lidi jsou hodně přející a vlastně vždycky chválí Když by se vám to třeba nepovedlo Takže já jsem spíš zvědavej potom na to jak lidi budou chodit do kina ještě předtím než se dostaneme k tomu samotnému filmu tak ještě jedna otázka vlastně hodně k tomu alespoň pro mě patří Ty kritiky protože dřív než ten film vlastně vyjde tak už to kritici hodnotí Je to věc které se filmový režisér obává čeká na ní chtějí a jak vy to vnímáte a je to něco co to dokáže skopnout vyloženě na ty první pár dny nebo to lidi zas už tolik nežeroutvaroh jako samozřejmě mě zase jako režisér A zajímají kritici že nebo ty kryty k jejich Zajímá mě i co lidi píšou na ČSFD a tak protože to beru jako trošku školu že že samozřejmě musíte eliminovat takový ty extrémní kritiky který prostě třeba jsou jenom z nějaké zaujatosti nebo tak ale kolikrát se tam najdou dobrý postřehy které Vám dají tu zpětnou vazbu A vlastně můžu vám napovědět nebo říct co jste na tom filmu mohli udělat líp ale jako pak také kritici někdy trošku se berou jako takový středobod vesmíru a já jsem třeba teďka měl film důvěrný nepřítel v kinech a kde jsme měli nejdřív premiéru na Slovensku kde to proběhlo tak že prostě nám psali kritiky jako jak pozitivní tak negativní což je fajn že vidíte že to trošku Vzbuzuje rozporuplné reakcena Slovensku jsme měli za nějakých 120 tuším že to byl docela jako já na Slovensko úspěšného muže a potom byla premiéra v Praze kde je jednak jednak prostě lidi nevěděli o tom filmu tolik jako na Slovensku s ledem ke kampani ale pak jsme udělali novinářskou projekci kde jsme pozvali všechny novináře do takového malého sálu v jednom kině a měl jsem tam kritika Já ho nebudu milovat radši abych si to u něj ne pošpinil ale který se od začátku do konce toho filmu smál a jako to je thriller který byste měli brát trošku vážně a ve chvíli kdy kdy přijmete tu hru tak vás může začít bavit ale jakmile máte stále ještě v takhle malým jednoho kritika který se začne prostě smát a rozesmál a ostatní tak rázem z toho filmu dělá komedii už jakoby tím přístupem a to pak vidíte trošku neúctu k té práci my jsme na tom film udělali třeba tři roky a najednou Prostěkdyby ses Mars hlavy během dvou hodin ale i všem ostatním novinářem který v tom stále byli v prostě jakoby vnucoval svůj názor na ten film a tím pádem ovlivňovaly ten ostatní ten film brali tím pádem já jsem Ty kritiky v Čechách rázem když už nebyly negativní tak jsem je měl takový jako tím poznamenaném poznamenaný což vám pak ten film jako může zkazit No a proto vlastně nebo taky proto ale i kvůli zkušenostem teď mého nového producenta tohohle filmu který jsme dělali tak on se rozhodl že to nemá cenu že vlastně ty kritici vám ten film jako Buď to už chodí Ale těžko vám pomůžou tak se rozhodl že prostě novinářskou projekci neudělá ať si novinář jdou koupit lístek já teda 9 Já bych to Sakra dělal ale jsem sám zvědavý jak to dopadne dobře tak je to zajímavý přístup nová doba vyžaduje nové přístupy Posloucháte pressklub Frekvence 1 a v dnešním hostem je Karelrežisér nového filmu lovení Frekvence 1 pressklub každý den aktuálního je to 15 let od snowboarďáků a vy přichází vycházíte s novým filmem Kde je hlavní hrdinka má 35 let proto to říkám alespoň podle té ukázky kterou já jsem viděl a vlastně jeden z těch sloganu je hledá se láska Značka spěchá tak je to řádově vlastně pro tu stejnou generaci která tehdy milovala snowboarďáky a dnes No ono to tak vlastně vypadá Já mám i v hlavní roli obsazenou Ester geislerovou Která vyhrála visacích tu starší ségru takže opravdu se to trochu posunula ale není to nějaký můj záměr spíš vlastně ten mi to přišlo zajímavé náměty pochází ode mě na mně to Pochází od scénáristy Horského který teď natočil ženy v běhu a vlastně on byl ten on stál u toho úplného začátku filmu a akorát potom neměl čas už se tomu scénáři věnovatvzhledem k připravování svého filmu Takže já jsem to po něm vlastně zdědil a ještě spolu s Honzou potměšilem scenáristou Není to ten herec jsme napsali takovou jakoby verzi scénáře která navazovala na ten jeho námět a vlastně už měli půlku scenare napsanou Takže jako já jsem potom skočil protože se mi líbil ten příběh ale pak jak jsem o tom přemýšlel tak jsem si říkal že vlastně tam je hrozně zajímavá věc že v těch jako když je vám těch náct tak je to tak že ty chlapy vlastně pořád potřebuji sbalit nějakou holku jako by a pořád se snaží aby No že já ty holky vám říkají jako Tak jasně já prostě běž někam prostě asi posílají pryč No ale potom po té třicítce najíme se začnou těm ženským tikat biologické hodiny ty nejlepší chlapi jakoby už jsou rozebraný neboa chtějí být staré mládence už se nechtějí úplně vázat a hrát jsem se to otočí a ty ženský začnou lovit ty chlapi to co dělali my jsme dělali jako chlapi v těch 18 The key to dělají to je to individuální prostě že jsi to tak hezky příjemně otočí a vlastně já jsem moje hrdinka vlastně dělám podobnou věc jako Vojta Jirka v Snowboarďáci kdy prostě loví chlapi No Ester Geislerová dlouho vlastně netočila filmy v posledních dvou letech trochu šlápla na plyn Nicméně nevybavuje se mi jako nějaká komediální herečka Tak jaká byla ta spolupráce a musel jste jí třeba přemlouvat nebo už to obsazení bylo zděděné v uvozovkách ne je také jako ona komediální je já jí vlastně znám těch snowboarďáků kde vyhrála tu protivnou ségru a tam jsem věděl že má úžasný smysl pro humor a nebo se naopak bál aby aby jsem z ní vydoloval takovou tu citlivou polohu proty holky která jako loví ty chlapi s pomocí své kamarádky ale která zároveň má i Prostě nějak to prožíváš že přece jenom v komedii takovýhle ho typu v té romantické komedii to nejde dělat jako teenagerovská komedie kde jde opravdu jenom o tu srandu ale aby v ní bylo byla i ta porce romantiky a nějakého citu a tak A to myslím že i tím jak už šel Ester vyspělá že že to u ní super fungovalo a ještě tím že se to propojilo s tím jejím komediálním talentem tak výsledku pak hraje výbornou postavu pro romantickou komedii ten mixér to je pro mě Takový zajímavý protože jsou tam někteří kteří jsou v poslední době velmi úspěšný právě v kinech pak televizní herci a pak vlastně ne herci ale zároveň hvězdy sociálních médií což je třeba vámi zmiňované evellyn funguje Ona pro vás být má za sebou některéseriálové ještě ti řeknu na Slovensku tak funguje u vás i na plátně Evelyn Kramerová je úžasný talent prostě to je holka která začala jako tuším blogerka proslulá takovým lidem třeba nevím jestli mi v Chorvatsku tomu tak hlavně že už je vtipné video a já jsem ji měl v jednom slovenském filmu který jsem dělal asi před dvěma roky na takovou malou roli a byla v tom prostě úžasná že je na to jak tam byla malá role Tak to dokázala prostě krásně zahrát tu svoji postavu já hrozně vtipně a ona je takový přirozený typ něco jako Jirka Mádl který taky přišel že neměl za sebou žádnou školu prostě jenom se zranil při hokeji a maminka se rozhodla že by mohl zkusit herectví a vyklubal se z něj jeden z nejlepších herců u nás a ten má něco podobného že má prostě Dirty přirozenosti úžasného humorua ještě prostě je strašně zajímavá dobře se na ní kouká No a mně se s ní pracovalo strašně dobře Posloucháte pressklub Frekvence 1 a v dnešním hostem je filmový režisér Karel Janák Frekvence 1 pressklub každý den aktuálního ještě se možná zeptám k tomu filmovému mixu tě herců které máte A k tomu o čem jsme se bavili na začátku rozhovoru jestli se s tím filmem dá nebo nedá něco dělat přijde mi že v dnešní době by se s tím ještě mohlo dát něco dělat když člověk má připravené nějaké vydání věci a věci které se třeba stáli u toho filmu a má je tak nějak závozy něco takového co vlastně dneska třeba režiséři při takovém druhů komedie ještě mají vozovkách v klobouku aby to znovu nakopli ten zájem Ahoj jestli to jako propagaci Ano ano Ještě to v podstatě dokrmit jak se mě tak já jako nic v klobouku nemám ale jako mně třebapřekvapuje v dobrým slova smyslu hrozně náš distributor Bontonfilm který prostě rozjíždí to kampaň strašně šikovní a oni třeba teď udělali spoty kdy už jsem si myslel že pro běh takovej ten Teaser udělal s klip s záběry filmu Udělal jsem normální trailer a teď vyjeli s takovými krátkýma Spot který vlastně odkazují nám na to jak jste mám takovou tu jak oni sbírají jako vztahový sms kotliny a vydávají to jako knížku a jsou to takový hrozně vtipné příklady toho jak se lidi různě rozchází jako co si píšou a tak jestli s tím je s námi na Instagramu ano ano ano a ona vydala už myslím Ester a Josefína nebo ano nějak no tak oni vydali už dvě knížky které právě jsou takdy máte na každé stránce takový SMS rozhovor a jsou tam hrozně vtipné věci a teď vlastně ten distributor použij on a nebo je spolu s producenty použili jako by tu formu tady těch jako jsem s hlášek který vlastně že používají hlášky z toho filmu a převádějí je v textu jakoby do takový jsme se podoby a je to hrozně vtipný a najednou vidíte že je opravdu tam je jste vlastně to co tam hrála takže to hrozně odpovídá tomu co jí poslední roky baví a Co sbírá že vlastně My jsme v rámci toho našeho lovení používali taky takový neskutečný věci který si lidi normálně posílej No tak to je třeba jako o fantazii vždycky nějaký hope is a tak Ale já osobně nic nemám Já mě vždycky zajímá ten příběh aby se to dobře natočila tak vaše filmy jsou ještě známé tím že k nim v těch největšíchvlastně filmech které asi všichni znají Snowboarďáci Rafťáci Rock podvraťáků je velký hit a nějaká píseň A teď je tady znovu skupina O5 a František teď mi to doufám že to říkám špatně kteří se Celest Buckingham nazpívali úvodní píseň která večer a omlouvám se Radeček ano tak tak jak jste s ním spokojen a bude to hit No to uvidíme To záleží na divácích posluchačích jestli se jim to bude líbit jako já musím říct že v tom filmu je ještě Celá řada prostě strašně dobrých písniček který složil Mirek Chyška to je vlastně ten samý skladatel který dělal hudbu do snowboarďáků a ten právě ne skládal tady tu písničku ústřední melodii to je spíš jakoby věc zase producentů distributorů který kteří to dali se s LED blinkremzadečkem dohromady ale vlastně ta píseň tady ta Ústřední je jenom jedna z tuším 22 nebo 23 písní který v tom filmu hrají klesá muzikál Právě že to mi říkal Mirek Chyška že to je prostě že už vlastně složil muzikál košile je princip trošku těch romantických komedií kde vlastně jakoby za někdy potřebujete ty hity a a potřebujete aby to nějakým způsobem vytvářelo tu náladu a my jsme samozřejmě v Čechách si nemůžete dovolit nakupovat i zahraniční hity protože to stojí hrozně peněz ale jako myslím si že ten Mirek složil úžasnou hudbu která toho filmu hrozně pomáhá a já doufám že ještě některé z těch dalších písniček se stanou hity ještě poslední otázka tohle už je v podstatě za vámi a bude ten čekat na výsledek který bude více či méně příjemné co je před vámi Ne Možná jako další práce ale co ve svévlastní hlavy a máte jako nějaké vysněné projekt No já mám já mám hrozně vyspělých projevuje se to pořád hromadí protože nestíhám psát scénáře a já jsem vlastně už a tuším Rock podvraťáků nenatočil film který by byl vysloveně jako můj námět Já jsem vždycky tím jak prostě jsem já jak mám spoustu práce a tak tak ty scénáře nestíhám psát a mě se vždycky stane že mi někdo nějaký námět dá a já ho potom jako to opravím přepíšu si scénář podle svého ale někdy ten základ není úplně jako můj a já mám hodně takových filmu který by chtěl dělat jako jako který právě jsou moje jenom to prostě musím napsat ty scénáře No ale mám tam i třeba jednu teenagerovské komedie pak tam mám takovou ztřeštěnou komedii o třicátníci který který vlastně to by byly takové ty chlapy co nedokážu IDOSprávě Jaký Si chtějí ještě splnit nějaké svoje pubertální sny a už k tomu mají ty nástroje který jako že už mají nějaké ty pozice v různých firmách že si můžou dovolit na lem víc než si můžou dovolit ty tam jako pak máme nějaký jako do konce vážnější film který bych chtěl znova Ale to všechno vyjde Děkuji moc že jste přišel jak říká o filmu zlomte vaz děkuji tvůj tvůj tvůj nebo chat vás den tak nějak