Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Press klub

Frekvence 1

Společnost

Radek Mátl: Na D1 pracují jen ty nejzkušenější firmy, věřím, že do roku 2021 bude dokončena

Play

Poslechněte si podcast

17. 10. 2019

14:00

Exkluzivní hosté každý den na Frekvenci 1! Lidé, o kterých se mluví nebo mluvit bude! Poslouchejte další epizody v aplikaci Youradio Talk.

O epizodě podcastu

Hostem pořadu Press klub na Frekvenci 1 byl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. V jaké kondici je současně D1? Jaké problémy nejvíce komplikují rychlý postup? A jak dlouho modernizace ještě potrvá? Poslechněte si celý rozhovor!

Automatický přepis podcastu

Frekvence 1 pressklub Pavlína Wolfová a host Dobrý večer přeje Pavlína Wolfová generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky Radek Mátl přijel pozvání do pressklub Frekvence 1 Dobrý den ředitel na začátku tohoto měsíce tedy děkuji že jste přijel pozvání a nevyžaduje studnu hájení nebo něco takového Kolikrát jste od té doby jel po D1 tak minimálně asi tak pětkrát už od té doby jsem jel po D1 pokaždé sniper v celku bez problémůto vypadá jako scifi teď pro mnohé kteří nás třeba teď poslouchají a někde tam stojí asi jsem je samozřejmě že ty se týče Já jsem asi měl štěstí to jel jsem jí bez problémů samozřejmě víme že ty naše opravdu velmi komplikuje tu samotný provoz ale věřím že ta situace se bude nadále zlepšovat těch nejbližších letech Možná jste jela vědělo se že jede ředitel máte majáček na autě každý den Absolut ikony do Prahy ve směru od Říčan po D1 opravujeme dálnici D1 u Průhonicv jaké kondici je naše hlavní tepna k dnešku kolik uzavírek kolik firem kolik dělníků máte to takhle přehledně tomu že máme to přehledně současné době na dálnici D1 co se týče samotné modernizace Tak se pracuje na šesti úsecích celku to je 61 km v příštím roce by si to měl přijet ještě jeden úsek tedy 10km v úseku ostrovačic těch firem je zubař 450i na dálnici D1 pracuji jsou to ty nejzkušenější firmy a proto Věřím že budou schopni splnit ten termín do roku 21 a dálnici D1 co se týče dokončit postupy a jejich hierarchie a jejich nabídky studoval na generálním Ředitelství silnic a dálnic je to tak dlouhodobě pracuji na generální ředitelství silnic a dálnicceník čtyři a půl let dokonce v pozici ředitele úseku výstavby Takže je větší u těchto firem znám samozřejmě přivez jmenování ministra dopravy o vás řekl následující perfektně se vyzná v přípravě je stavbě silnic a dálnic jsem si jist že je člověkem který dokáže zkracovat doby výstavby oprav nalezne a prosedí řešení u blokovaných staveb z toho jsem usoudila že jste tedy na člověka protože si to představit nedovedu Je to hodně zavazující Zdá se to co bylo řečeno že mě to určitě je i přípravu a dostali tu dálniční síť v těch letech teď jsme si vytyčili to někdy do toho roku 2030 samozřejmě přináší to obrovské množství problémů potýkáme se stále se potýkám s registrací odvolání proti stavebnímu povolení mi pak samozřejmě problémy Třeba dám si vyřízení Ale myslím si vždycky nějaká cesta existuje k tomu abychom dokázali ty stavy připravit a realizovat věřím tomu že se podaří opravdu tu přípravu ETA 300wČeské republice v květnu To bylo šest let Kdy začala rozsáhlá modernizace těch 21 úseku dálnice D1 řekněte mi jednoduše a stručně A upřímně Za jak dlouho to skončí jak dlouho to ještě potrvá od 21 Jsem přesvědčen že na konci roku budeme jezdit po dálnici D1 chvíli opravdu všichni už se kyselo sestavené kromě toho jednoho zde budeme o tvé nabídky zhotovitelů příštím týdnu Myslím si že do konce roku bychom měli mít hotové tak aby na jaře mohl zahájit stavební práce takže já si nemyslím že je tuto chvíli je nějaká výraznější překážka k tomu aby od se dají c21 mladá nic sd1 plně v provozu blížíme se ke konci roku 2019 Znamená to že za dva roky projedu dálnici z Prahy do Brna a nebo z Brna do Prahy do nějakých těch dvou hodin Váš pan mluvčí říká že to 140 minut Tak za jak dlouho budu Ne neříkal 160takže to je 40 tak Tak za jak dlouho tam budu pojedete Samozřejmě že dálnici D1 Budeme se nadále udržovat a co říká vegetace týká dalších nějakých opatření tak jí to jdete standardní kosti prostě 130 km v hodině samozřejmě občas vás pomalu nějaký kamion přes vás někdo jako zastaví nebo třeba Najdete si na odpočívky ale prostě nebudete mít omezení D2 zpomalovalo na rychlost 80 km v hodině jako to není takže za dva roky za dva roky na konci roku 2019 2021 nejpozději generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky Radek který je právě hostem pressklub Frekvence 1 Frekvence 1 pressklub každý den aktuálníhoKolik to bude stát současné době Předpokládáme že samotná modernizace D1 switch a stavebních prací bude stát zubacova 20 let je zajímavé že to je i o něco méně než byl původní předpoklad roce 2012 Takže zatím držím a tu původní cenu byly spekulace tenká 2,12 jiná že to bude dvojnásobek a tak dále Podařilo se nám tu cenu udržet v průběhu let Takže tuto chvíli se to bude pohybovat kolem Zubr 20 netočí jen kolem D1 pochopitelné protože je to hlavní tepna ale všechny tyhle stavby včetně různých obchvatu jsou vystaveny takovým tě hrozně blokováním ekologické organizace žádají rozklady různých stavebních povolení požadují přezku mi to stále předpokládám trvá tahle situace bohužel to stále trvá ta situace samozřejmě Taková je Já si myslím že ale není úplně problém v tom že nikdo z O2 do stavebního povolení územní rozhodnutí na to mají lidi právo a žen a demokratické zemi a myslím že ty lidi by Total mít měli důležitější je to aby ty odvolací procesy B aby se nezdržovali a zejména ty soudy aby rozhodovali taky potom rychle Buď ano nebo ne Ale asi ty soudy prostě nebudu jako máme příklady že máme třeba pětileté studia a v té chvíli my nejsme schopni pokračovat v přípravě stavby co v tom můžete vy konkrétně udělat ministr při tom vašem jmenování říkal že prosadit a řešení tedy máte řešení které budete prosazovat značení do legislativy to znamená soudy na těch našich právních cestující by mě za tuto chvíli trvat do tří měsíců věřím že se tomu tak opravdu bude je to vlastně tak změna zákona o urychlení dopravní infrastruktury zároveň si myslím že na spustit tabák je cesta je v nějaké dohodě takže snažíme se ji s těma občanskými sdruženími či lidmi komunikovat a hledat řešení takový který by defakto zabránit tomu aby se dostal k tomu soudu dostala Myslím si že někdy stává se na to dokonce jí podařilo a věřím že i ten další další se to podaří tak i když už se to podaří opravit tak se někdy stane že ta životnost nesporná bys tomu asi z té pozice absolventa stavební fakulty a hlavně tedy dlouholetého vedoucího realizace staveb na řece tušíte kdy to úplně možná nemusí dopadnout je to vidíte už z těch nabídek co se týče technologie materiálu třeba časového harmonogramu stavby tu kontrolu průběžně během té samotné výstavby dokonce když samozřejmě Ten zhotovitel nepracuje Tak jak vypracovat měl nebo se ukážou ty chyby v pivu té stavby tak se to nutí k tomu aby některé části prostě vyměnil dochází k výměnám izolací dochází prostě třeba ji znovu položení asfaltové vozovky betonové vozovky v průběhu stavby tak aby sis ho pouští do provozu bylo všechno v pořádku samozřejmě nejsou některé záležitosti tady si nejde ověřit průběhu stavby hovězí se posléze je to jsou nějaké protismykové vlastnosti další záležitosti A v té chvíli se musí do těch záručních vad a nebo jsou i body ty se vám prostě ne to je v průběhu té stavbě vysavač následně na silnicích v letech a bohužel tam samozřejmě v té chvíli do té vozovky nebo do té do té stavby musíme zasáhnout znova a rámci záruky opravit Dívala jsem se na hlas Lidu a dozvěděla jsem se například že na d46 kde jste dělali nový úsek nedávno od Olšan na Olomouc už je ten úsek zvlněný když se tohle zjistí že ta firma odešla a že po nějakém čase se ukazuje že to záruční doba asi hlásí že to nebylo dobře udělá No kromě těch záruk které máte těch firem proč třeba se nezařídí že ty firmy nebudou příště se ucházet o takovýhle ten druhý To je samozřejmě příčinu protože někdy to může být jako zásadní samotné nepřijatelné fyzické podmínky tips to můžou nastat ale je to je institut toho tak zvaného blacklistu už tu současné době existuje je to legální je to podle to podle zákona zákon o zadávání veřejných zakázek počítá s učením takový ten a dokonce jako že sis něco dal něco využíváme k tomu teda rozpojit tomu odvolání jakou sadu pro hospodářskou soutěž ale třeba tento sport nevyhráli se společností obsah například je prostě opravdu tak jdu společnost neděli na blacklist a vyhráli jsme spali generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky Radek Mátl je hostem pressklubu Frekvence 1 pressklub každý den aktuální host dopravce je požadují slevy na mýtném já na dálniční známku tedy Řekněte mi jak se těmto požadavkům stavíte chápete aspoň částečně Chápu Chápu je český řidič a když prostě místo toho aby jeli jak jste říkala 2:00 do do Brna tak tam jenom čtyři nebo i více hodin že se jí nechce platit za dálniční známku na druhu stranu ne myslím si že 1500 Kč je nějaká vysoká částka která by byla možnost se v českých občanů ale je to tak nemyslím si že někde ve světě by fungovalo že když si nic nekoná že by se na to dávají nějaké slevy samozřejmě jí to get a že jí to říct něco dál nic proto že cenovou politiku je dálničních kupónu tak mi ta určuje Ministerstvo dopravy takže ale nemyslím si že to je ta správná cesta protože to by jsme se za chvilku okolo dostali do Velkých problémů a nemyslím si že dělat slevy je cesta k tomu abychom vylepšovali dálniční a silniční v České republice pro dopravce je velký problém to že mají málo odstavných parkovištích 2000 míst spočítali to už je Argument protože když se něco stane Oni někam musejí z té dálnice odjet nemají kde zaparkovat u těch místech zubatac 15 se teď mi to čas ne době máme na Počítám že chybí nějaké dálniční síť a snažíme se na to reagovat už v letošním roce přibylo přes 200 dalších míst pro nákladní vozidla zaměřili jsme se byli na ošetřování stávající odpočívek jako to je počítá střechu nebo Humpolec na D1 Siřejovice na D8 C a pokračuje v tom dál máme vytypované plochy nařízení vysokokapacitních parkoviště pro nákladní vozidla z mé co nejdříve avizovat zároveň chceme dále avizovat nové a nové odpočívky tak aby jsme ten deficit nejbližších letech e34 pětileté dokázali smazat zároveň na letošní zimu to zajímavostmi vytipovali místa pro nouzové odstavení případě mimořádné události takže máme odpočívky tady jsou na dálnici D1 běžně zavřené protože jsou to takové zpevněné plochy a budeme schopni Za účasti policie tam odvést právě kamiony dálnice aby nebolely provoz teď se zeptám Takže si řeknete že takhle se zeptá žena ale Budete se divit Zeptal se mě muž když jsem avizoval na šrot Přišel mi dotaz od posluchače od Větrného Jeníkova na Jihlavou 104 Aš 112 km to drncá bude to vždycky drncat No protože ještě nepostaví vozovce protože tuto chvíli právě ono stejně nikam ani No tak to je tak to už jde o to co je tak to to to jsem si myslel že ten předchozí A to už jede po Novém roce to už je úsek 14 jsme avizovali začátku samotnému nechce takže otázka Peugeot dámského platí jenom pocit pana řidiče samozřejmě to betonová vozovka která má v sobě spáry a betonová vozovka jsou úplně takový ten komfortní pocit jako třeba asfaltová vozovka na druhou stranu není to ani tady úplně řidiči vadilo v rámci jízdy samozřejmě to takové to dokonce i přes ty zprávy ale přináší to naopak obrovské dobré vlastnosti z hlediska protismykových vlastností přináší to dobré vlastnosti Zednická vyjetých kolejí protože jsem asfaltová vozovka náchylnější na věc jako v případě kamionu Takže ta betonová vozovka má v sobě určitě tyhle ty jako by možná komfortnější body Ale zase na druhou stranu přináší tyhlety výhody vůči řidičů že opravdu je bezpečnější některých případech pán má být rád že to drncá já bych neřekl že to Já si myslím Já myslím ten den se úplně stejně protože ty zprávy jsou prostě všude a je to o tom že ta betonová vozovka prostě má tyhlety vlastnosti že když přejíždět USB spálila nemáte třeba úplně dobré vozidlo tak se vám zdá že malý spát vždycky den jsme je to ten pocit Mighty řidiče Já to chápu ale opravdu není to zdaleka takový jako to bylo na začátku té samotného dezerce když ta dálnice tobě opravdu Zkouknito nebo den se ani to bude s kluky tak zopakuji to klíčové na konci roku 2021 se projedeme z Prahy do Brna nebo z Brna do Prahy po dálnici s radostí a budeme tam včas tak jste to řekl přesně tak Děkuji hodně štěstí Ano děkuji moc za pozvání to byl pressklub Frekvence 1 jehož hostem byl Radek Mátl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky a Pavlína Wolfová vám přeji dobrý večer