Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Najděte si:

Press klub

Frekvence 1

Společnost

Dan Ťok: Je potřeba, aby D1 byla vždycky průjezdná ve dvou pruzích

Play

Poslechněte si podcast

4. 4. 2019

08:10

Exkluzivní hosté každý den na Frekvenci 1! Lidé, o kterých se mluví nebo mluvit bude! Poslouchejte další epizody v aplikaci Youradio Talk.

O epizodě podcastu

"Od Českých Budějovic k rakouským hranicím už máme vykoupeno devadesát procent pozemků," uvedl v Press klubu ministr dopravy Dan Ťok. Poslechněte si celý rozhovor na Frekvenci 1.

Automatický přepis podcastu

Frekvence 1 pressklub Luboš procházka a hostem Pražskou rádia Frekvence 1 je ministr dopravy Dančiak Dobrý den ve Vídni Dobrý den kolegové když mi telefonoval z Prahy říkají je to stále ministr dopravy říkám no ano Je tady tak stále jste ministr dopravy otázka přijde více než legrační Ale ano se ministr dopravy A já si myslím že pokud přestanu být tak se to dozvíte a pokud jde o naši cestu do Vídně My jsme sem letěli trvalo to 40 minut ale po silnici je to mají lidé těžší Protože musí přes D1 A pak z Brna ještě dolů určitými silnicemi Kdyby se dalo jet z Prahy do Vídně velmi rychle bez velkých omezení a po dálnici Já si myslím že se to už dneska dá překvapím vás pokud vyberete trošku delší trasu a pojedete po D1 spp2 z Bratislavy tak z tebe vidí po dálnici a je to v podstatě zhruba 3 hodiny 20 minut Když pojedete přes Jihlavu tak to bude 3:10 tak tyasi nejsou tak tragicky když by to mohlo být pohodlné a rychle Dalo by se říct máme závazek tuhle tu dálnici dát do provozu v roce 2030 nejpozději Já věřím že to bude dříve ale nechci tady házet nějakým termínem protože musím přiznat že zrovna tuto dálnici blokuje nějaký pan firbas a mnoho dalších aktivistů Nemyslím si že zejména z ekologických důvodů ale jsou to jejich osobní důvody protože mají zrovna nemovitost blízko této dálnice nebo blízko pokračování další dálnice ale nechci nikomu sahat do svědomí Oni mají právo se nějakým způsobem vyjadřovat a blokovat bohužel ho využívají velmi dobře pokud se přesuneme ze Středních čech na jih Tak já když jedu třeba do Lince a do Alp tak mi tam teda nic a taky chybí kompletně tak bychom se mohli dočkat kdy ta vypadá mnohem lépe tam mámevestavěné dneska Myslím 3 úseky 4 bude v příštím týdnu zahájena stavba mám radost že se tam opravdu velmi intenzivně pracuje teď když jsme otevírali ten jižní část to tu jižní část obchvatu tak tam bylo vidět že už je skrývka ornice a všechny věci udělané tak že tam Jsem optimista velký navíc v tom dalším úseku od Budějovic směrem na hranici s Rakouskem už máme vykoupeno 90% pozemku tak tam si myslím že se schyluje k vypsání stavebního povolení a tam dokonce máme čaku být na hranici v roce 2023 rakušané včera říkali že by tam byly v roce 2024 tak bychom se tam mohli pěkně potkat říká v prasku rádia Frekvence 1 Dan ŤokFrekvence 1 pressklub každý den aktuální host My natáčíme dopoledne před dalším setkáním s rakouským ministrem dopravy a témata která jsme probrali ohledně dálnic ta budou předmětem jednání nebo spolu budete debatovat se i na jiné téma tak ono je to především setkání pana prezidenta ke kterému mě pozval pan prezident pana hofra podpořil v prezidentských volbách a tím že ho pozval do Prahy já s panem hoferem jednám velmi často Naposled jsme spolu projednávali a a já jsem mu pomáhal prosazovat balíček mobility na Evropské radě ministrů a témata společného spojení to je téma každého našeho setkání Takže si myslím že tady se mu nevyhneme téma které avizoval že chce probírat především pan prezident bude jestli je Rakousko schopná a ochotná ke změně stanoviska ke kanálu Odra Dunaj a mně by se to líbilo aleMyslím si že nás čeká ještě velká cesta Kdybyste měl poslouchat že Frekvence 1 Od Aše až po Beskydy říci v čem ten kanál má být dobrý třeba to paní nebo pán který teď sedí u stolu a večeři neví k čemu bude dobré Tak pojďte impotenci polopaticky tak polopaticky ten kanál především má několik funkcí první funkce je dopravní že by bylo možno nejekologičtější dopravou to znamená vodní doprava přeprava třeba sypké hmoty nebo náklad Musíme si uvědomit že jedna taková loď taková Barkas která veze náklad tak nahradí třeba 20 kamionu takže to je docela velká úleva 2 věc a to bych chtěl trošku vysvětlit ten kanál je vlastně paralelní kanál stávajícímu toku mi ty stávající Koryta řek nezničí mimino nich nezasáhne m jenom vedle nich paralelně vyrostou jiné s malými Rybníčky takže se vlastně v krajině vytvoří nová vodní plocha která bude ekologicky zalesněn anebo Budou tamstromy bude tam třeba i hezké bydlení jsem o tom velmi přesvědčen a hlavně to zadržují vodu v krajině takže já si myslím že to má několik velmi zajímavých momentů a chtěl bych všechny ubezpečit že ten kanál neznamená že prostě vy betonujeme stávající Koryta řek A uděláme z toho takové nevzhledné zapáchající kanály prostě ty řeky tam poteče stejné množství vody jako dneska jenom parádně bude vedle jiná soustava aby si to posluchači představili ta soustava Když se postaví tak se bude napouštět zhruba 10 let Takže ono to není tak že vypustíme to co je z Řep do toho kanálu a bude velmi postupně prostě oživovat říká v prasku rádia Frekvence 1 ministr dopravy Dan Ťok Frekvence 1 pressklub každý den aktuálního jsme závěr rozhovoru My jsme tady už zmínili D1 u takovéto palčivé téma které když někdo má jet do Brna k se řekne obětuji nebo ne kolik tamomentálně v tuto chvíli a natáčíme 4. dubna probíhám oprav a jestli tento počet vydrží do podzimu nebo jich bude víc a já teď nechci Úplně No řekl správně ale myslím si že v současné době tam probíhá probíhající opravy a bude tam naroste to do čísla 5 a já jenom bych rád řekl řidiči kteří opravdu jezdí po D1 a ne spekulují o ní tak samozřejmě občas tam u vás nějaké koloně ale určitě vidíš že dneska máme víc než polovinu té dálnice opravenou Tam se jezdí opravdu dobře a jenom si připomenout kdyby jsme jí nezačali rychle modernizovat tak se rozpadla Neměli jsme kudy jezdit Takže všem chci poděkovat za to že se jsou trpělivý a rozumí tomu že se ta dálnice musí opravit a že to vydrží ještě dva roky a pak už by to mělo býtpříjemnější je to závazek nebo státu v ty dva roky jsem že to je závazek nás všech a doufám že nám v tom do toho někdo ne jako například kdyby se začaly příliš odvolávat nebo blokovat Ty stavby stavební firmy které by si tu práci chtějí šetřit ale to možná slyším trávu růst a a Tato barva je zbytečná před námi jsou Velikonoce svátky v květnu a samozřejmě pak letní prázdniny dohlédnete na to aby tam nedocházelo k větším potížím nebo já to teď řeknu v uvozovkách Nezlobte se tato slova pitomým blokací aby lidé při těch velkých výjezdech ven nestály v obrovských kolene přesně já se domluvím se s že je potřeba se k té dálnici chovat trochu jinak to znamená že by měla být vždycky průjezdná ve dvou pruzích a přesouvání těch pruhů by mělo být v takových čas a kdy tam jezdí co možná nejméně lidí tak aby situace kdy se pojede jenomjenom trochu tak těch bylo co možná nejméně 8 pressklubu rádia Frekvence 1 byl ministr dopravy Dančo děkuji a přeji pěkný den hezký den všem vašim posluchačům i vám