Pandemie koronaviru a válka na Ukrajině by měly být podle Ladislava Vernera ze společnosti SOMA Engineering varováním i pro českou ekonomiku, aby se zbavila závislosti na silnějších zemích. „V 21. století se míra vlivu dosahuje hospodářskými nástroji. Česko je subdodavatelský subjekt a je velmi existenčně závislé na strategických partnerech, od kterých musí naše průmyslové podniky dostat práci,“ říká v podcastu Právo & Byznys. Podle partnera Jana Kohouta z PRK Partners je podhoubím pro úspěšnou ekonomiku zejména střední a malý byznys.
Může být označení „Made in CZ“ konkurenční výhodou? Jak se zbavit závislosti na silnějších partnerech? A je pro Česko relevantní téma ESG? I to je tématem nového dílu podcastu Právo & Byznys.
PRK Partners je přední českou advokátní kanceláří a pravidelným vítězem nejvýznamnějších mezinárodních i lokálních ocenění. Naše právní firma působí na trhu již třicet let a během tohoto období vyrostla v mezinárodní společnost poskytující právní poradenství ve svých kancelářích v Praze, Bratislavě a Ostravě.
Jsme výhradním českým členem prestižního celosvětového sdružení významných a nezávislých advokátních kanceláří z více než 100 zemí světě – Lex Mundi. Díky úzké spolupráci s řadou špičkových mezinárodních právních firem můžeme své klienty provázet po celou dobu jejich cesty za obchodem v oblastech jurisdikce prakticky po celém světě.
Naši specialisté jsou absolventy mezinárodních univerzit. Týmy sestavené právě z takto unikátních právníků a daňových expertů hledají vždy individuální cestu a to nejvhodnější řešení každé situace. Své mnohaleté zkušenosti poskytují jak těm největším hráčům světového byznysu, tak i lokálním společnostem. Právní služby PRK
V PRK Partners jsme si velmi dobře vědomi své odpovědnosti vůči společnosti, ve které žijeme a podnikáme. Chceme díky svým nabytým zkušenostem spoluvytvářet okolní svět. Zaměřujeme se tak i na skutečné výsledky prostřednictvím našich pro bono projektů, mezi které patří například Nadace Terezy Maxové dětem, Randova nadace a mnoho dalších. Naše firemní strategie klade velký důraz jak na obecně prospěšnou činnost a charitativní dary, tak i na sponzorství.