Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

Obrázek epizody Influenceři, design a ukrajinský kaolin. Jak Matouš Syrový buduje rodinné impérium koupelen

Poslechněte si podcast

19. 2. 2025

23 min

O epizodě podcastu

Hostem Hrotu Pavla Štrunce byl Matouš Syrový, spolumajitel firmy Koupelny Syrový. Jeho byznys, který před pěti lety převzal od otce, dnes dosahuje obratu kolem 150 milionů korun. „Táta měl prioritu v objemu zboží, já to mám jinak. Když jsem firmu v roce 2019 začal řídit, nastavil jsem marži tak, aby to dávalo smysl. Chci dělat hezké věci,“ říká mladý podnikatel a dodává, že neprodávají produkty, ale zážitek, který při užívání jejich koupelen zákazníci mají. „Hodně se změnili segmenty klientů, většina z nich řeší design, kvalitu. Cena je spíš hodnota. Zákazníci jsou extrémně nároční, říká Syrový a mluví i o tom, kolik taková průměrná koupelna stojí. „Za materiál to bývá okolo dvou set tisíc, je to podobné napříč trhem. Koupelnu na klíč uděláme kolem půl milionu. Naši řemeslníci znají svoji hodnotu. Největší problém je spojit všechny profese dohromady.“ V rozhovoru se také řešilo, jak se globální situace podepsala na trhu. Válka na Ukrajině přinesla problém s dostupností klíčové suroviny - kaolinu, který se využívá při výrobě dlažby a obkladů."Největší zásobárna kaolinu v Evropě byla na Ukrajině. Když se jeho těžba zastavila, nastal obrovský výpadek. Ostatní dodavatelé, třeba ze Saúdskoarabských lomů, toho využili a ceny raketově vzrostly," vysvětluje Syrový. K tomu se přidaly i rostoucí ceny energií, což zdražilo výrobu a výsledné produkty.Jaké jsou trendy v koupelnovém designu? Proč postavil marketing společnosti na spolupráci s influencery? Co zákazníci chtějí a liší se nároky Čechů od jiných národů?

Hostem Hrotu Pavla Štrunce byl Matouš Syrový, spolumajitel firmy Koupelny Syrový. Jeho byznys, který před pěti lety převzal od otce, dnes dosahuje obratu kolem 150 milionů korun. „Táta měl prioritu v objemu zboží, já to mám jinak. Když jsem firmu v roce 2019 začal řídit, nastavil jsem marži tak, aby to dávalo smysl. Chci dělat hezké věci,“ říká mladý podnikatel a dodává, že neprodávají produkty, ale zážitek, který při užívání jejich koupelen zákazníci mají. „Hodně se změnili segmenty klientů, většina z nich řeší design, kvalitu. Cena je spíš hodnota.

Zákazníci jsou extrémně nároční, říká Syrový a mluví i o tom, kolik taková průměrná koupelna stojí. „Za materiál to bývá okolo dvou set tisíc, je to podobné napříč trhem. Koupelnu na klíč uděláme kolem půl milionu. Naši řemeslníci znají svoji hodnotu. Největší problém je spojit všechny profese dohromady.“

V rozhovoru se také řešilo, jak se globální situace podepsala na trhu. Válka na Ukrajině přinesla problém s dostupností klíčové suroviny - kaolinu, který se využívá při výrobě dlažby a obkladů."Největší zásobárna kaolinu v Evropě byla na Ukrajině. Když se jeho těžba zastavila, nastal obrovský výpadek. Ostatní dodavatelé, třeba ze Saúdskoarabských lomů, toho využili a ceny raketově vzrostly," vysvětluje Syrový.

K tomu se přidaly i rostoucí ceny energií, což zdražilo výrobu a výsledné produkty.

Jaké jsou trendy v koupelnovém designu? Proč postavil marketing společnosti na spolupráci s influencery? Co zákazníci chtějí a liší se nároky Čechů od jiných národů?

Popis podcastu

Audio a video obsah od redakce deníku Echo24.cz a Týdeníku Echo. • Echo Porada • Hrot Pavla Štrunce • Echo Salon • Muži za pultem • Výpravy Jiřího Peňáse • Pravda neexistuje TM • Minulost není historie