Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Fabini mění trh s nádobím: Naivita v podnikání je důležitá, sázka na Pohlreicha se nám vyplácí

Fabini mění trh s nádobím: Naivita v podnikání je důležitá, sázka na Pohlreicha se nám vyplácí

Obrázek epizody Fabini mění trh s nádobím: Naivita v podnikání je důležitá, sázka na Pohlreicha se nám vyplácí

Poslechněte si podcast

12. 2. 2025

15 min

O epizodě podcastu

Česká značka kuchyňského nádobí Fabini má za sebou další úspěšný rok. Plánovaný obrat 150 milionů korun nakonec překročila o další 3 miliony. Zakladatel firmy Jan Fabini o svém podnikání mluvil v podcastu HROT Pavla Štrunce. Mimo jiné popsal svou cestu k úspěchu, důležitost designu a plány do budoucna. Fabini začal s podnikáním už na střední škole. „Chtěl jsem tvořit něco vlastního,“ říká. Právě mladická naivita mu podle jeho slov pomohla rozjet firmu bez obav z možných překážek. „Člověk netuší, do čeho jde, a nemá zábrany, což může být výhodou,“ dodává. Jan Fabini dnes firmu řídí ve svých 26 letech a věk pro něj nikdy nebyl překážkou. „Obklopujeme se zkušenými lidmi a dáváme jim velkou volnost. Nemám pocit, že by mladý věk byl nevýhoda.“Ačkoliv pochází z rodiny, kde se nikdo podnikání nevěnoval, inspiraci hledal u úspěšných podnikatelů a sám si osvojoval potřebné znalosti. Myšlenka zaměřit se právě na kuchyňské nádobí přišla postupně, když si všiml, že v segmentu chybí inovativní produkty s moderním designem.„Věříme v jednoduchost a kvalitu. Nabízíme i možnost vrácení použitého nádobí, pokud zákazník zjistí, že mu materiál nevyhovuje,“ vysvětluje přístup k zákaznickému servisu a mluví i o tom, že jedním z hlavních faktorů úspěchu byla od začátku silná orientace na online prodej a marketing. „Sociální sítě a digitální reklama jsou pro nás klíčové. Neprodáváme v kamenných obchodech, soustředíme se na e-commerce,“ říká Fabini. Firma investuje do influencer marketingu a spolupracuje s osobnostmi české gastronomie, jako je například Zdeněk Pohlreich.V současnosti pochází 70 % obratu Fabiny z Česka, zbytek tvoří Slovensko a nově také Nizozemsko. Expanze na další trhy je jednou z hlavních priorit. Kromě toho se firma zaměřuje na rozšíření produktové řady. Vedle klasického nádobí přidává nože a další kuchyňské doplňky. „Snažíme se rozšiřovat nabídku, ale nechceme ohrozit kvalitu. Každý nový produkt musí splňovat naše standardy,“ říká Fabiny.Firma sleduje i trendy v gastronomii, jako je rostoucí zájem o litinové nádobí či hybridní povrchy. Ačkoliv zatím nevyrábí žádné kuchyňské spotřebiče, sleduje například popularitu horkovzdušných fritéz, které v posledních letech získávají na oblibě.Celý podcast sledujte na http://www.Echoprime.czX: http://twitter.com/echo24czFacebook: http://twitter.com/echo24cz

Česká značka kuchyňského nádobí Fabini má za sebou další úspěšný rok. Plánovaný obrat 150 milionů korun nakonec překročila o další 3 miliony. Zakladatel firmy Jan Fabini o svém podnikání mluvil v podcastu HROT Pavla Štrunce. Mimo jiné popsal svou cestu k úspěchu, důležitost designu a plány do budoucna. Fabini začal s podnikáním už na střední škole. „Chtěl jsem tvořit něco vlastního,“ říká. Právě mladická naivita mu podle jeho slov pomohla rozjet firmu bez obav z možných překážek. „Člověk netuší, do čeho jde, a nemá zábrany, což může být výhodou,“ dodává. Jan Fabini dnes firmu řídí ve svých 26 letech a věk pro něj nikdy nebyl překážkou. „Obklopujeme se zkušenými lidmi a dáváme jim velkou volnost. Nemám pocit, že by mladý věk byl nevýhoda.“

Ačkoliv pochází z rodiny, kde se nikdo podnikání nevěnoval, inspiraci hledal u úspěšných podnikatelů a sám si osvojoval potřebné znalosti. Myšlenka zaměřit se právě na kuchyňské nádobí přišla postupně, když si všiml, že v segmentu chybí inovativní produkty s moderním designem.

„Věříme v jednoduchost a kvalitu. Nabízíme i možnost vrácení použitého nádobí, pokud zákazník zjistí, že mu materiál nevyhovuje,“ vysvětluje přístup k zákaznickému servisu a mluví i o tom, že jedním z hlavních faktorů úspěchu byla od začátku silná orientace na online prodej a marketing. „Sociální sítě a digitální reklama jsou pro nás klíčové. Neprodáváme v kamenných obchodech, soustředíme se na e-commerce,“ říká Fabini. Firma investuje do influencer marketingu a spolupracuje s osobnostmi české gastronomie, jako je například Zdeněk Pohlreich.

V současnosti pochází 70 % obratu Fabiny z Česka, zbytek tvoří Slovensko a nově také Nizozemsko. Expanze na další trhy je jednou z hlavních priorit. Kromě toho se firma zaměřuje na rozšíření produktové řady. Vedle klasického nádobí přidává nože a další kuchyňské doplňky. „Snažíme se rozšiřovat nabídku, ale nechceme ohrozit kvalitu. Každý nový produkt musí splňovat naše standardy,“ říká Fabiny.

Firma sleduje i trendy v gastronomii, jako je rostoucí zájem o litinové nádobí či hybridní povrchy. Ačkoliv zatím nevyrábí žádné kuchyňské spotřebiče, sleduje například popularitu horkovzdušných fritéz, které v posledních letech získávají na oblibě.

Celý podcast sledujte na http://www.Echoprime.czX: http://twitter.com/echo24czFacebook: http://twitter.com/echo24cz

Popis podcastu

Audio a video obsah od redakce deníku Echo24.cz a Týdeníku Echo. • Echo Porada • Hrot Pavla Štrunce • Echo Salon • Muži za pultem • Výpravy Jiřího Peňáse • Pravda neexistuje TM • Minulost není historie