Lidé s duševním onemocněním se často setkávají s různými formami stigmatizace ze strany společnosti. Jak tuto stigmatizaci odstranit, nebo alespoň zmírnit? Jednou z možností může být zapojení lidí, kteří se z duševního onemocnění zotavují, přímo do procesu vzdělávání, prostřednictvím osoby tzv. peer lektora. Na Vysoké škole polytechnické Jihlava je výuka s peer lektory již od roku 2017 součástí povinného předmětu Základy psychiatrie a psychopatologie vyučovaného na katedře sociální práce. V budoucnu by přitom mělo dojít k rozšíření základny peer lektorů i nabídky kurzů nejenom pro studenty, ale i pro širokou veřejnost, a měla by tak vzniknout Škola zotavení Jihlava. To vše díky novému projektu s názvem „Inovace a rozvoj předmětů zaměřených na duševní zdraví“ financovaného z Fondů evropského hospodářského prostoru a Norska 2014–2021. Kdo je to peer lektor a co jeho role obnáší. A co přesně si představit pod pojmem škola zotavení? O tom vám více prozradí hosté 20. epizody podcastu Polytechnicast – PhDr. Vlasta Řezníková, Ph.D., z Katedry sociální práce VŠPJ, která je součástí projektového týmu, a peer lektorky Mgr. Jitka Boháčková a MUDr. Magda Dosbabová, která působí v Centru pro rozvoj péče o duševní zdraví.
Lidé s duševním onemocněním se často setkávají s různými formami stigmatizace ze strany společnosti. Jak tuto stigmatizaci odstranit, nebo alespoň zmírnit? Jednou z možností může být zapojení lidí, kteří se z duševního onemocnění zotavují, přímo do procesu vzdělávání, prostřednictvím osoby tzv. peer lektora . Na Vysoké škole polytechnické Jihlava je výuka s peer lektory již od roku 2017 součástí povinného předmětu Základy psychiatrie a psychopatologie vyučovaného na katedře sociální práce. V budoucnu by přitom mělo dojít k rozšíření základny peer lektorů i nabídky kurzů nejenom pro studenty, ale i pro širokou veřejnost, a měla by tak vzniknout Škola zotavení Jihlava . To vše díky novému projektu s názvem „Inovace a rozvoj předmětů zaměřených na duševní zdraví“ financovaného z Fondů evropského hospodářského prostoru a Norska 2014–2021. Kdo je to peer lektor a co jeho role obnáší. A co přesně si představit pod pojmem škola zotavení? O tom vám více prozradí hosté 20. epizody podcastu Polytechnicast – PhDr. Vlasta Řezníková, Ph.D. , z Katedry sociální práce VŠPJ, která je součástí projektového týmu, a peer lektorky Mgr. Jitka Boháčková a MUDr. Magda Dosbabová , která působí v Centru pro rozvoj péče o duševní zdraví.
Polytechnicast je nový podcast z Vysoké školy polytechnické Jihlava, který odlehčenou optikou prozkoumává oblast vzdělávání, vědy a výzkumu, technologií a dalších témat, která rezonují akademickou sférou i společností. Rozhovory s hosty nejenom z řad studentů a akademiků provází Ondřej Vítů z Oddělení marketingu a propagace VŠPJ. Prostory a technické vybavení pro nahrávání podcastu poskytla laboratoř zpracování signálu a multimédií, která je součástí Katedry technických studií VŠPJ.