Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Wolfcast 30: Evoluce ergonometrie a designu

Wolfcast 30: Evoluce ergonometrie a designu

Obrázek epizody Wolfcast 30: Evoluce ergonometrie a designu

Poslechněte si podcast

25. 1. 2021

1 hod 42 min

Navrhování strojů pro lidské uživatele sebou vždy přinášelo otázku, jak to udělat, aby se s tím pracovalo dobře. Do problematiky se noří Michal Rybka v dalším podcastu.

Názor inženýrů a konstruktérů na podobu strojů a materiály, ze kterých se mají skládat, se dost často liší od toho, co si myslí nebohý uživatel, když dostane jejich zařízení do ruky. Určitě jste se setkali s gamepady, které se špatně drží anebo jste spekulovali nad tím, proč jsou návrháři od Applu tak zatížení na design. Jaký vztah mezi trojúhelníkem inženýr – designér – uživatel funguje vám popíše Michal Rybka s Martinem Vaněm v třicátém Wolfcastu.

Každý si určitě pamatuje třeba na počítačový design z 90. let minulého století, kdy nejen kancelářím, ale i herním doupatům vévodily „nudné bílé bedny.“ Když jste chtěli přidat třeba paměť, museli jste rozšroubovat kryt a snažit se a) neztratit šroubky, b) neohnout kryt. Od té doby prošly PC skříně vývojem, který společně s designem změnil i jejich funkčnost a uživatelskou obsluhovatelnost. I o tom Michal mluví. Poslouchejte pozorně!

Jestli vás povídání zaujalo, poslechněte si Michalův podcast o hardwarových katastrofách , československých počítačích , antitechnických hnutích nebo o siru Clive Sinclairovi a Jacku Tramielovi další Wolfcasty .

Podívejte se na https://www.retronation.cz na další skvělé výlety do herního retra!

Popis podcastu

Retro Nation uvádí podcasty Michala Rybky o herní historii a Jardy Konáše o herní hudbě.