Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Wolfcast 22: Dějiny 3D akcelerace II.

Wolfcast 22: Dějiny 3D akcelerace II.

Obrázek epizody Wolfcast 22: Dějiny 3D akcelerace II.

Poslechněte si podcast

28. 9. 2020

1 hod 20 min

Retro Nation je nominováno na cenu Křišťálová lupa. Pomozte nám ji získat ! Další informace najdete tady . Děkujeme!

V pokračování historie válek výrobců grafických čipů uslyšíte o sabotážích, podrazech mezi velkými korporacemi! V minulém díle kroužili Michal Rybka s Martinem Vaňem kolem začátků 3D akcelerace . Dozvěděli jste se, z jakého prostředí 3D grafika přišla a kdo byl jejím největším tahounem. V pokračování si poslechnete o souboji 3Dfx a a Nvidia, ale také o ATI vs Nvidia a o snahách společnosti Intel urvat si z koláče GPU také svůj kousek. Stranou nezůstane ani společnost S3, jejíž grafické karty doprovázely nejednoho hráče v 90. letech před nástupem 3D akcelerátorů.

Michal Rybka nezapomíná ani na velikány oboru. Tentokrát vás seznámí s Edwinem Catmullem, jedním ze zakladstelů počítačové grafiky. Catmull pracoval pro George Lucase, Pixar, Steva Jobse a pro Disney a za svoji přelomovou práci si odnesl Oscara a Turingovu cenu, což je takový Oscar kombinovaný s nobelovkou pro technologické průkopníky. Nejlepší na tom je, že Catmull stále žije, takže ve Wolfcastu uslyšíte o historii, která je velmi mladá.

Podívejte se na https://www.retronation.cz na další skvělé výlety do herního retra!

Popis podcastu

Retro Nation uvádí podcasty Michala Rybky o herní historii a Jardy Konáše o herní hudbě.