![Obrázek epizody Wolfcast 103: Generační příprava – jak se IT učí a jak se inkorporuje ve společnosti? 3](https://i.actve.net/youradio_news/tracks/e/2/e2633d870ad6278127f22a881efe6355f775b6e2.png)
Wolfcast 103: Generační příprava – jak se IT učí a jak se inkorporuje ve společnosti? 3
![Obrázek epizody Wolfcast 103: Generační příprava – jak se IT učí a jak se inkorporuje ve společnosti? 3](https://i.actve.net/youradio_news/tracks_small/5/9/59b723e07225b944372fcde802104f3908517072.png)
Poslechněte si podcast
10. 6. 2024
1 hod 2 min
Třetí díl Wolfcastu s názvem „Generační příprava: Jak se IT učí a jak se inkorporuje ve společnosti?“ se zabývá vývojem výukových a domácích počítačů od 70. let do současnosti.
Michal Rybka a Martin Vaňo diskutují nové vzdělávací pomůcky, jako jsou Montessori pomůcky pro zlomky a mechanický Turingův stroj Turing Tumble. Rozebírají také historické elektronické stavebnice, například Logitronik, Kyber 1 a Minilogik, a porovnávají je s moderními stavebnicemi jako Voltík a Arduino. Dalším tématem jsou první domácí počítače, jako Sinclair ZX81, Commodore 64 a Atari 800, a jejich role v edukaci. Dále se věnují školním počítačům, například československému IQ-151 a slovenskému PMD 85, které byly navrženy specificky pro vzdělávací účely, a jejich výhodám a nevýhodám.
V závěru se podcast zaměřuje na současné digitální generace, které vyrůstají obklopeny chytrými zařízeními, ale často nerozumí základním principům IT technologií. Zmiňuje problém digitální negramotnosti v Česku, kde 1,5 milionu lidí nemá přístup k počítači nebo internetu a další miliony mají potíže s IT. Diskutuje se také o potřebě vzdělávacích nástrojů, které by pomohly překonat tuto mezeru ve znalostech. Rybka a Vaňo upozorňují na důležitost pochopení základů výpočetní techniky i pokročilých IT technologií pro budoucí generace a potřebu inovativních přístupů ve vzdělávání.
Poslechněte si ostatní Wolfcasty, historický přehled naleznete na retronation.cz .