
Retro noty 46: Pohádkově hrdinský étos série Zelda

O epizodě podcastu
V průběhu srpna a září bude každý pracovní den vycházet jedna kapitola z audioknihy Brány Skeldalu – Legenda o Rovenu. Dohromady přes 12 hodin vám bude do uší mluvit Jindra Skeldal, který nejen napsal předlohu, ale navíc je i autorem stejnojmenné počítačové hry z 90. let. Parta hrdinů se v ní noří do podzemních kobek, hlubokých lesů, courají po nekonečných pláních, dýchají pod vodou a bojují s nepřáteli mečem, magií a vlastním důvtipem.
Nejlepším místem pro poslech je Spotify nebo Anchor.fm , MP3 verze je k dispozici na Patreon.com/retronationcz . Pakliže vás projekt zaujme, zvažte podporu Retro Nation na Patreonu a šíření odkazu na audio knihu na vašich sociálních sítích. Nezapomeňte, že v současné době vychází poslední díl celé knižní ságy Brány Skeldalu .
V Legendě o Rovenu popisuje Jindřich proces složení skupiny dobrodruhů, která začne zachraňovat svět. Věřte, že to nejsou žádní svatouškové a jejich chováním by čistí a poctiví paladinové, jaké známe z jiných RPG, určitě neschválili. Tahle parta je morálně rozporuplná, názorově nesrovnaná a co se světa týče, tak na něm oceňují i jiné kvality než je jeho zachraňování. Někteří z nich mají i psychické problémy! Vlastně... skoro všichni.
Knihu jsme natáčeli od června 2020, často za složitých podmínek a ve stínu pandemie. Jindra strávil ve studiu mnoho hodin a mistr zvuku a podcastů Michal násobně víc střihem a postprodukcí. Kdybyste narazili na chybu nebo něco nefungovalo, pište na retronationrulez@gmail.com .
Soundtracky série Zelda jsou skvostné a Jarda Konáš vám je v tomto podcastu představí.
Herní série Zelda je tu s námi už pětatřicet let. Zažila několik generací jak hráčů, tak herních konzolí a s tím, jak se vyvíjela technická kvalita, vyvíjel se i zvukový a hudební doprovod. Přesto si Zelda dokázala po celou dobu udržet na svých soundtracích svou typickou atmosféru, originalitu i moment překvapení. Pro hudbu Zeldy je typická hravost, pohádkovost, ale i určitá obsese nestát na místě. Skladaté se u zeldích titulů točili jako na orloji a s výjimkou legendárního Koji Konda se málokdo podílel na více dílech.
Je to zvláštní přístup, který můžeme pozorovat u jiných japonských značek, například Resident Evil, ale v rámci angloamerického herního průmyslu je to věc nevídaná. V žádném případě to ale sérii Zelda nijak neubližuje, ba naopak, ta hudba kvete do krásy a třeba ta k poslednímu dílu Breath of the Wild patří mezi nejhezčí herní soundtracky minimálně minulé dekády. Tak si pojďme v tomto podcastu poslechnout, jak to s tou Zeldou celé bylo...
Podívejte se na https://www.retronation.cz na další skvělé výlety do herního retra!