00:00
Podvodná „klimatizace bez venkovní jednotky“ – kontext a aktéři
00:58
Jak fungoval podvod: banner, cena ~84 € a nereálné sliby
01:54
Síť klonovaných webů, přehnané parametry a „sleva“
02:44
Reklama přes Google Ads a lákavé atributy včetně „věčného“ HEPA filtru
03:22
Proč se reklamy zobrazovaly i na seriózních webech
04:09
Struktura stránek: nátlakové triky, falešné recenze a profily
05:02
Pochybné překlady, chybějící kontakty a nesmyslné adresy a čísla
06:08
Objednávkový proces: jednoduchý formulář a následné obvolávání
06:58
Test redaktora: první hovor, minimální informace, žádný zpětný kontakt
08:29
Podezřelé číslo, spam flag a možný spoofing
08:38
Druhý hovor: jiná operátorka, pokládání při technických otázkách
09:20
Reverzní vyhledávání obrázků: odhalení, že jde o nástěnný ohřívač
11:19
Po článku se ozývají oběti
11:47
Škála produktů a „šmejdí“ techniky (teleshopping styl)
13:25
Případ čtenáře „Matúš“: tlakový čistič za 70 € vs. levná stříkačka
14:20
Proč dobírka není záruka: platba před otevřením, tipy pro důkaz
16:16
Platba kartou a možnost chargebacku, riziko falešných bran
17:01
Dobírka v hotovosti = problém
17:42
Reklamace nemožná: žádná faktura, žádná identita prodejce
18:58
SOI: odmítnutí bez identifikace, odkaz na ESC
20:15
ESC nepomohlo; redakce oslovuje úřady, případ se hýbe
21:36
Nová legislativa (od 1. 5.): kontrola u logistika v Senci
22:36
Kontrola zjistila jen řetězení logistických firem; předání policii
23:36
Jak probíhala logistika: zahraniční odesílatel, přeprava přes SR
24:34
Policie: více podnětů, trestní řízení; 1. 9. vrácené peníze oběti
25:41
Prevence: identifikátory podvodu, ověřování recenzí
28:05
Kapacity SOI: 6000 podnětů (leden–červenec), třetina e-shopy, 90–100 inspektorů
29:38
Kde nakupovat: výhody tuzemských e-shopů, ale i jejich rizika
31:58
Shrnutí a výzva posluchačům (kontakt na podcasty@zive.sk)
33:09
Reklama