00:00
Otázka: pomáhají Ficovi troll farmy na Facebooku? Představení tématu a hostů
00:34
Veronika Frankovská: mezinárodní měření prevalence misinformací; Facebook vs. TikTok
01:32
Srovnání platforem: LinkedIn, YouTube, Instagram, X/Twitter; podíly problematického obsahu
02:13
Definice misinformací ve studii; širší rámec vč. chybějícího kontextu
03:28
Kategorizace obsahu: pravdivé, neověřitelné, borderline, nenávist
04:20
Meta a politický obsah: limity fact‑checkingu, proč nelze označovat posty politiků
05:38
Karolína Kiripolská: manuální analýza 115 tisíc komentářů pod profily politiků
06:02
Výběr sledovaných politiků a vyloučení nízkoaktivních profilů
07:10
Cíl a metodika ICJK: rozplést hypotézu trollích farem; 1 039 podezřelých účtů
09:16
Podíl neautentických účtů napříč politiky: min. 4 %, max. 11 % (Taraba)
09:51
Typologie neautentických komentářů: spam, opakování (až 42×), roli ve vláknových debatách
11:20
Valence a interakce: neutrální emoji vs. odpovědi v podvláknech
12:33
Pozitivita vs. nenávist: 85 % negativních neautentických vůči Ficovi; engagement efekt
15:08
Konzervativní přístup ICJK, manuální kódování a limity důkazů o koordinaci
16:34
Neautentické účty se lepí na velké profily i bez koordinace (vlastní zkušenost moderátora)
17:16
Případ Fico–Putin: 21 % neautentických; převaha Slováků a Čechů, minimum ruštiny
19:50
Interpretace nárůstu: mimořádná událost a primární kanál; srovnání s postem po atentátu
21:38
Hledání známek koordinace (synchronní rozesílání totožných komentářů) – nenalezeno
22:12
Opakované totožné komentáře byly převážně spam bez narativu
22:46
Proč 10 % vs. 21 %: průměr portfolia příspěvků vs. jeden virální post; média přestřelila
24:14
Závěr ICJK: většina engagementu je organická; případná koordinace by musela být sofistikovaná
26:29
Hraniční případy: autentický „spamer“, rodinné vazby, soukromé účty vs. zjevné anomálie
28:25
Proč se úspěch přisuzuje trollfarmám; potřeba empirických dat a systematického pozorování
30:39
Placená reklama vs. organický dosah: Fico (cca 150 tis. €; srpen 2025 – 17 sponzorovaných postů) vs. Taraba (0 € od 2022)
33:19
Negativita zvyšuje komentování (studie Lund); rekapitulace zjištění a poděkování