
Negativní reklama je stále reklama. Platí to i pro svěřenské fondy, kterých v Česku přibývá

Když ve veřejném prostoru zazní termín svěřenské fondy, v Česku se do popředí debaty dostane především otázka střetu zájmů bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO) a jeho skupiny Agrofert. Tím pověst finančního nástroje významně trpí. Ozývají se totiž argumenty, že takové fondy slouží především k cílenému zastření identity skutečných vlastníků.
Přitom svěřenské fondy zdaleka nenabízejí pouze prvky šedé ekonomiky jako právě zakrývání pravých majitelů nebo praní špinavých peněz. Naprostá většina těchto fondů ale splňuje svůj skutečný záměr, kterým je především dlouhodobá ochrana majetku byznysmenů nebo jeho mezigenerační transfer. Právě o tom mluvili experti během debaty Hospodářských novin.
Přitom svěřenské fondy zdaleka nenabízejí pouze prvky šedé ekonomiky jako právě zakrývání pravých majitelů nebo praní špinavých peněz. Naprostá většina těchto fondů ale splňuje svůj skutečný záměr, kterým je především dlouhodobá ochrana majetku byznysmenů nebo jeho mezigenerační transfer. Právě o tom mluvili experti během debaty Hospodářských novin.
Popis podcastu
Informace, které hýbou trhy i politikou. Aktuální podcasty Hospodářských novin.