
Elektrifikace firemních flotil je maraton, ne sprint, říkají odborníci z byznysu

Podcasty HN
Poslechněte si podcast
Dnes
48 min
O epizodě podcastu
Přechod na elektromobilitu a udržitelná paliva ve firmách není otázkou několika měsíců. „Firmy dnes postupují spíše krok za krokem. Většina využívá tradiční palivové karty, ale s postupným zaváděním elektrických vozidel, zejména na městských a regionálních trasách, je vyměňují za karty, se kterými mohou tankovat i dobíjet,“ řekl v debatě Hospodářských novin Lukáš Ondráček, ředitel DKV Mobility pro Česko a Slovensko. Potvrzuje tak, že společnosti s flotilou osobních aut a dodávek už s elektromobilitou nabírají zkušenosti. Některé firmy v Česku, zejména ty, které mají mezinárodní vlastníky, se dokonce řadí mezi pionýry a mají ve vozovém parku už převahu bateriových aut. Jsou ale v menšině. Většina je stále opatrnější a teprve si zjišťuje informace, nebo si zatím pořídila jen několik takových vozů.Spolu s Ondráčkem o elektromobilitě debatovali František Truhlář, provozní manažer TÜV Süd Czech, a Václav Lorenc, ředitel společnosti Lorenc Logistic.
Přechod na elektromobilitu a udržitelná paliva ve firmách není otázkou několika měsíců. „Firmy dnes postupují spíše krok za krokem. Většina využívá tradiční palivové karty, ale s postupným zaváděním elektrických vozidel, zejména na městských a regionálních trasách, je vyměňují za karty, se kterými mohou tankovat i dobíjet,“ řekl v debatě Hospodářských novin Lukáš Ondráček, ředitel DKV Mobility pro Česko a Slovensko. Potvrzuje tak, že společnosti s flotilou osobních aut a dodávek už s elektromobilitou nabírají zkušenosti. Některé firmy v Česku, zejména ty, které mají mezinárodní vlastníky, se dokonce řadí mezi pionýry a mají ve vozovém parku už převahu bateriových aut. Jsou ale v menšině. Většina je stále opatrnější a teprve si zjišťuje informace, nebo si zatím pořídila jen několik takových vozů.Spolu s Ondráčkem o elektromobilitě debatovali František Truhlář, provozní manažer TÜV Süd Czech, a Václav Lorenc, ředitel společnosti Lorenc Logistic.
01:37 - Role a flotily jednotlivých firem
03:19 - Alternativní paliva vs. nafta
05:19 - HVO, LNG, CNG v praxi
06:29 - Limity elektromobility u kamionů
07:23 - Ekonomika firemních elektroaut
09:14 - První zkušenosti s E-ROQ
10:43 - Dobíjení doma, ve firmě, na cestě
12:52 - Srovnání Česka se západem
15:16 - Dotace a mýto pro náklaďáky
19:04 - Evropská mýtná služba EETS
21:01 - Digitalizace správy osobních flotil
24:36 - Co už dnes DKV umí
25:54 - IT systémy dopravce Lorenc
26:42 - Povinný ESG a CSRD reporting
29:33 - Jak ESG řeší TÜV SÜD
31:14 - Požadavky zákazníků na HVO
33:11 - Cena HVO a konkurenční tlak
35:04 - Firemní politika vs. zaměstnanci
37:11 - Postupný mix pohonů ve flotile
39:29 - Dálková doprava a budoucí paliva
42:41 - Makropohled na překážky
45:22 - Modelová trasa a náklady
46:33 - Závěrečné ekonomické úvahy
Obsah epizody:
00:00 - Představení tématu a hostů01:37 - Role a flotily jednotlivých firem
03:19 - Alternativní paliva vs. nafta
05:19 - HVO, LNG, CNG v praxi
06:29 - Limity elektromobility u kamionů
07:23 - Ekonomika firemních elektroaut
09:14 - První zkušenosti s E-ROQ
10:43 - Dobíjení doma, ve firmě, na cestě
12:52 - Srovnání Česka se západem
15:16 - Dotace a mýto pro náklaďáky
19:04 - Evropská mýtná služba EETS
21:01 - Digitalizace správy osobních flotil
24:36 - Co už dnes DKV umí
25:54 - IT systémy dopravce Lorenc
26:42 - Povinný ESG a CSRD reporting
29:33 - Jak ESG řeší TÜV SÜD
31:14 - Požadavky zákazníků na HVO
33:11 - Cena HVO a konkurenční tlak
35:04 - Firemní politika vs. zaměstnanci
37:11 - Postupný mix pohonů ve flotile
39:29 - Dálková doprava a budoucí paliva
42:41 - Makropohled na překážky
45:22 - Modelová trasa a náklady
46:33 - Závěrečné ekonomické úvahy
Popis podcastu
Informace, které hýbou trhy i politikou. Aktuální podcasty Hospodářských novin.