V minulých dílech podcastu, jsme diskutovali o boji palbou, jakožto hlavnímu prvku boje pěchoty a roli pěchoty na bojišti. Řešila se kavalerie a její způsob boje. A stranou nezůstal ani Napoleon sám. V dnešním díle podcastu Bataillon se ale podíváme blíž na hlavní zbraň pěšáků revolučních a napoleonských válek, na křesadlovou pušku. Kromě obligátních technicko-taktických dat jsme dostali i k mnohem zajímavějším věcem, které souvisely pušek nasazením u toho, kterého typu zbraně. Na přetřes přišly i tu větší tu menší technologické inovace, které se těchto zbraní týkaly. Proč se používaly mosazené objímky, nebo jak to bylo s účinností britské Brownbess. Opět se dostaly ke slovu i výcvikové předpisy – tentokrát se řešila otázka: jak měl voják mířit a mířil vůbec? Posledním tématem, pak byla pruská a i rakouská snaha na konci 18. století o co největší objem palby a do té míry, že mu i přizpůsobila konstrukce pušek.
V minulých dílech podcastu, jsme diskutovali o boji palbou, jakožto hlavnímu prvku boje pěchoty a roli pěchoty na bojišti. Řešila se kavalerie a její způsob boje. A stranou nezůstal ani Napoleon sám. V dnešním díle podcastu Bataillon se ale podíváme blíž na hlavní zbraň pěšáků revolučních a napoleonských válek, na křesadlovou pušku. Kromě obligátních technicko-taktických dat jsme dostali i k mnohem zajímavějším věcem, které souvisely pušek nasazením u toho, kterého typu zbraně. Na přetřes přišly i tu větší tu menší technologické inovace, které se těchto zbraní týkaly. Proč se používaly mosazené objímky, nebo jak to bylo s účinností britské Brownbess. Opět se dostaly ke slovu i výcvikové předpisy – tentokrát se řešila otázka: jak měl voják mířit a mířil vůbec? Posledním tématem, pak byla pruská a i rakouská snaha na konci 18. století o co největší objem palby a do té míry, že mu i přizpůsobila konstrukce pušek.
Podcast věnovaný vojenské historii a re-enactmentu přelomu 18. a 19. století. V nepěkné době pandemie hledáme způsoby, jak více sdílet zájem a pohledy na různá témata. Autory podcastu jsou Jakub Samek, Petr Prouza a Ondřej Tupý.