Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Co můžeme udělat pro děti, než půjdou do školy?

Co můžeme udělat pro děti, než půjdou do školy?

Obrázek epizody Co můžeme udělat pro děti, než půjdou do školy?

Poslechněte si podcast

7. 3. 2024

52 min

O epizodě podcastu

Zdroje a literatura k tématu:* „testy mají smysl, jen pokud se na ně cíleně nepřipravuje“* článek Goodhartovo pravidlo na české Wikipedii* James CLEAR, Atomic Habits, loc. 2464-2647 (e-kniha)* growth mindset: DWECK, Carol S. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Vydání druhé, aktualizované. Přeložil Kateřina EŠNEROVÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-032-3.* Adam GRANT, Hidden Potential. Viking: 2023.* Matoušův efekt: článek na anglické Wikipedii* “Každému, kdo má, totiž bude dáno, a bude mít hojnost, ale tomu, kdo nemá, bude vzato i to, co má.” (Matouš 25,29 B21)* zmínka v kontextu pedagogiky: WILLINGHAM, Daniel T. Proč žáci nemají rádi školu?: kognitivní psycholog vysvětluje principy myšlení a jejich využití ve třídě. Přeložil Jitka ŠIŠÁKOVÁ. Praha: Edukační laboratoř, 2023. ISBN 978-80-908240-3-4, s. 29.* názor, že školka může dítě spíše zkazit: STUDNIČKA, Milan. Pohodové rodičovství. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2022. ISBN 978-80-265-1098-7.* pobyt venku předchází krátkozrakosti: SLUSSAREFF, Michaela. Hry, sítě, porno: rodičovský průvodce džunglí digitálního dětství a puberty. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2022. ISBN 978-80-7555-156-6.* Rose, K., Morgan, I., Ip, J., Kifley, A., Huynh, S., Smith, W., & Mitchell, P. (2008). Outdoor activity reduces the prevalence of myopia in children. Ophthalmology, 115 8, 1279-85. * Wu, P., Tsai, C., Wu, H., Yang, Y., & Kuo, H. (2013). Outdoor activity during class recess reduces myopia onset and progression in school children. Ophthalmology, 120 5, 1080-5. * Dirani, M., Tong, L., Gazzard, G., Zhang, X., Chia, A., Young, T., Rose, K., Mitchell, P., & Saw, S. (2009). Outdoor activity and myopia in Singapore teenage children. British Journal of Ophthalmology, 93, 1000 - 997.* přesun autority z vychovatele na skupinu: ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1, s. 151. This is a public episode. If you would like to discuss this with other subscribers or get access to bonus episodes, visit blog.judakaleta.cz
Zdroje a literatura k tématu:* „testy mají smysl, jen pokud se na ně cíleně nepřipravuje“* článek Goodhartovo pravidlo na české Wikipedii* James CLEAR, Atomic Habits, loc. 2464-2647 (e-kniha)* growth mindset: DWECK, Carol S. Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál. Vydání druhé, aktualizované. Přeložil Kateřina EŠNEROVÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-032-3.* Adam GRANT, Hidden Potential. Viking: 2023.* Matoušův efekt: článek na anglické Wikipedii* “Každému, kdo má, totiž bude dáno, a bude mít hojnost, ale tomu, kdo nemá, bude vzato i to, co má.” (Matouš 25,29 B21)* zmínka v kontextu pedagogiky: WILLINGHAM, Daniel T. Proč žáci nemají rádi školu?: kognitivní psycholog vysvětluje principy myšlení a jejich využití ve třídě. Přeložil Jitka ŠIŠÁKOVÁ. Praha: Edukační laboratoř, 2023. ISBN 978-80-908240-3-4, s. 29.* názor, že školka může dítě spíše zkazit: STUDNIČKA, Milan. Pohodové rodičovství. 2. vydání. V Brně: BizBooks, 2022. ISBN 978-80-265-1098-7.* pobyt venku předchází krátkozrakosti: SLUSSAREFF, Michaela. Hry, sítě, porno: rodičovský průvodce džunglí digitálního dětství a puberty. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2022. ISBN 978-80-7555-156-6.* Rose, K., Morgan, I., Ip, J., Kifley, A., Huynh, S., Smith, W., & Mitchell, P. (2008). Outdoor activity reduces the prevalence of myopia in children. Ophthalmology, 115 8, 1279-85. * Wu, P., Tsai, C., Wu, H., Yang, Y., & Kuo, H. (2013). Outdoor activity during class recess reduces myopia onset and progression in school children. Ophthalmology, 120 5, 1080-5. * Dirani, M., Tong, L., Gazzard, G., Zhang, X., Chia, A., Young, T., Rose, K., Mitchell, P., & Saw, S. (2009). Outdoor activity and myopia in Singapore teenage children. British Journal of Ophthalmology, 93, 1000 - 997.* přesun autority z vychovatele na skupinu: ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1, s. 151. Get full access to Bez násilí at blog.judakaleta.cz/subscribe

Popis podcastu

Když uspíme, povídáme si o tom, jak vidíme výchovu, komunikaci a vzdělávání.

blog.judakaleta.cz