
ZA/ŽÍT UMĚNÍ: Umělci a umělkyně vstupují do škol

Poslechněte si podcast
7. 10. 2024
1 hod 6 min
„Umění je jeden ze způsobů, jak rozumět světu“ napsala v jednom svém textu Pavla Sceranková. O tom, jak této možnosti poznávání skrze umění využít při výuce na školách prvního až třetího stupně a jak do tohoto procesu mohou vedle pedagogů a pedagožek výtvarné výchovy vstupovat také samotní umělci a umělkyně jsme mluvili nejen s ní, ale také s umělcem Matějem Smetanou a kulturní manažerkou a edukátorkou Lucií Štůlovou Vobořilovou. Moderátorka: Michaela Vrchotová Zvuk: Roman Štětina Hostky a host: umělkyně Pavla Sceranková, umělec Matěj Smetana, kulturní manažerka a edukátorka Lucie Štůlová Vobořilová Sound design: Roman Štětina Grafika: Petr Hrůza Vydavatel: Akademie výtvarných umění v Praze Kontaktní e-mail pro vaše podněty: kreativni@avu.cz Co současné výtvarné umění přináší širší veřejnosti? Jak mohou umělci a umělkyně vstupovat do škol nebo pomáhat vyrovnávat se se složitými životními situacemi? Jaký potenciál mohou mít umělecké projekty pro jednotlivce i komunitu? Co zajímavého se děje na AVU, mimo ni a v zahraničí? V nové řadě podcastů Za/žít umění přinášíme inspirativní příběhy, rozhovory a informace o inovativních projektech a přístupech, které ukazují, že umění má sílu měnit životy. Toto dílo s názvem ZA/ŽÍT UMĚNÍ s podtitulem Umělci a umělkyně vstupují do škol od autorky Michaely Vrchotové je dostupné pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0 International. Licenční podmínky jsou dostupné na adrese creativecommons.org. Při zachování těchto podmínek, tedy především uvedení původu díla, jste oprávněni dílo šířit, a to i komerčně. Podcast vznikl v rámci projektu kreativního učení Za/žít umění na Akademii výtvarných umění v Praze za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a MK ČR. https://avu.cz/stranka/inspirace-z-umelecke-praxe
Popis podcastu
Audio kanál Akademie výtvarných umění v Praze. Poslouchejte podcasty PO AVU o tématech spojených s praxí po škole nebo LARGE AVU věnovaný uměleckému výzkumu.