
Hovory: V metru se cítím jako v katedrále. Ale nesmějí tam být lidé, přiznává jeho hlavní architektka Švarc

Poslechněte si podcast
Včera
22 min
O epizodě podcastu
Můžu totiž chodit do metra i v době, kdy je zavřené a bez lidí. A právě v ten moment vynikne jeho velkorysost, která jinak není u metra standardní, ale u toho pražského ano," říká hlavní architektka pražského metra Anna Švarc. "V metru si všímejte hlavně obkladů - poloušlechtilých kamenů, skla a ikonických eloxových obkladů na lince A, kterým se říká prsa a antiprsa." V Hovorech bude Anna Švarc mluvit i o tom, jak dlouho trvá, než se stanicím vybere název, nebo o tom, jak bude vypadat nová trasa metra D. Moderuje Naděžda Hávová.
„Je pravda, že být v metru mě uklidňuje, mám pocit, že jsem v nějaké katedrále, ale asi proto, že mám i zkušenost s prostory absolutně bez lidí – v ten moment vynikne jeho velkorysost, která není v jiných zemích běžná, u toho pražského je,“ říká hlavní architektka pražského metra Anna Švarc.