
Hovory: Můžu sama měnit scénář při natáčení. Ale musím mít nápad, říká režisérka a scenáristka Alice Nellis

O epizodě podcastu
Mě moc baví ta práce - zkoušení, ale nejsem úplně společenský typ. Baví mě v práci intenzivně být a pak jít domů. Když se nezabývám vztahy, tak mám hlavu čistší," přiznává. "Všechny opery jsem dělala v Národním divadle. Některé herce to baví víc, ale někteří se možná spolupráci se mnou raději vyhnou." Proč žádný režisér nechce dělat Prodanou nevěstu v Národním divadle a v čem je tato opera stále aktuální? A jaká témata otevírá nová opera Dido a Aeneas, která bude mít premiéru v lednu 2026 ve Stavovském divadle? Moderuje Ondřej Konrád.
„Ta touha vyzkoušet, jestli to, jak si to napíšeme na papír, bude fungovat, když to natočíme, byla velká. To mě přirozeně přivedlo k tomu, že to chci vidět na plátně,“ vzpomíná na své režisérské začátky u filmu Alice Nellis. Na konzervatoři studovala hru na flétnu, na FAMU scenáristiku, teď režíruje v Národním divadle.
Popis podcastu
Analyticko-publicistická stanice.