Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Zavřené školy (epizoda 4)

Poslechněte si podcast

20. 3. 2021

1 hod 1 min

O epizodě podcastu

To, že děti nejsou ohroženy onemocněním covid-19, je už delší dobu jen mýtem a polopravdou. Je ale pravdivost tohoto tvrzení nutné na úkor dětí a následně například pedagogických pracovníků a rodin ověřovat opakovaně v praxi, jak si to přeje část veřejnosti, která by nejraději hned a bez jakýchkoli podmínek (např. testování žáků) otevřela školy? Hosté jsou: Prof. RNDr. Zdeněk Hel, Ph.D. - Český imunolog je profesorem na lékařské fakultě University of Alabama (UAB) v americkém Birminghamu, kde se dlouhodobě zabývá výzkumem viru HIV a jinými nemocemi. Podílí se na intenzivním výzkumu viru SARS-CoV-2 a jeho působení v lidském organismu. PhDr. David Černý, Ph.D. - David Černý se věnuje etice, bioetice, filosofii práva a personální ontologii. Je vědeckým pracovníkem Ústavu státu a práva AV ČR a Ústav informatiky AV ČR. PhDr. David Greger, Ph.D.– V současnosti pracuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Je vědeckým pracovníkem Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání, kde osm let působil jako zástupce ředitelky. Jako výzkumník se zabývá především srovnávací pedagogikou, vzdělávací politikou, sociologií vzdělávání a metodologií pedagogických výzkumů. Zajímají ho například otázky spravedlivosti ve vzdělávání, vzdělávací dráha žáků a především tranzitivní přechody, věnuje se srovnávacím analýzám vývoje vzdělávání v post-socialistických zemích apod. Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D– Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně (FSS MU), obor psychologie. Působí na Katedře psychologie FSS MU. Má soukromou poradenskou praxi, kde se zaměřuje na poradenství pro rodiče dětí do 12 let, mnoho let pracuje s rodiči dětí s ADHD a autismem. doc. JUDr. Filip Křepelka, Ph.D. - Doktor Křepelka pracuje od roku 1997 na Masarykově univerzitě v Brně na Právnické fakultě na katedře mezinárodního a evropského práva. Je zde zaměstnán jako docent práva Evropské unie, vedoucí katedry mezinárodního a evropského práva od roku 2015. PhDr. David Anthony Procházka, Ph.D., MBA, MSc - David Anthony Procházka je pedagog a popularizátor managementu postaveném na důkazech. Na FPH VŠE založil Research Club a vede Centrum Evidence-based managementu. Přednáší nebo mentoruje management, metody výzkumu a business ethics. Své znalosti čerpá ze studia na University of Cambridge, JBS, doktorát získal na Vysoké škole ekonomické v Praze.

To, že děti nejsou ohroženy onemocněním covid-19, je už delší dobu jen mýtem a polopravdou. Je ale pravdivost tohoto tvrzení nutné na úkor dětí a následně například pedagogických pracovníků a rodin ověřovat opakovaně v praxi, jak si to přeje část veřejnosti, která by nejraději hned a bez jakýchkoli podmínek (např. testování žáků) otevřela školy? Hosté jsou:

Prof. RNDr. Zdeněk Hel, Ph.D. - Český imunolog je profesorem na lékařské fakultě University of Alabama (UAB) v americkém Birminghamu, kde se dlouhodobě zabývá výzkumem viru HIV a jinými nemocemi. Podílí se na intenzivním výzkumu viru SARS-CoV-2 a jeho působení v lidském organismu.

  • PhDr. David Černý, Ph.D. - David Černý se věnuje etice, bioetice, filosofii práva a personální ontologii. Je vědeckým pracovníkem Ústavu státu a práva AV ČR a Ústav informatiky AV ČR.
  • PhDr. David Greger, Ph.D.– V současnosti pracuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Je vědeckým pracovníkem Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání, kde osm let působil jako zástupce ředitelky. Jako výzkumník se zabývá především srovnávací pedagogikou, vzdělávací politikou, sociologií vzdělávání a metodologií pedagogických výzkumů. Zajímají ho například otázky spravedlivosti ve vzdělávání, vzdělávací dráha žáků a především tranzitivní přechody, věnuje se srovnávacím analýzám vývoje vzdělávání v post-socialistických zemích apod.
  • Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D– Vystudovala Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně (FSS MU), obor psychologie. Působí na Katedře psychologie FSS MU. Má soukromou poradenskou praxi, kde se zaměřuje na poradenství pro rodiče dětí do 12 let, mnoho let pracuje s rodiči dětí s ADHD a autismem.
  • doc. JUDr. Filip Křepelka, Ph.D. - Doktor Křepelka pracuje od roku 1997 na Masarykově univerzitě v Brně na Právnické fakultě na katedře mezinárodního a evropského práva. Je zde zaměstnán jako docent práva Evropské unie, vedoucí katedry mezinárodního a evropského práva od roku 2015.
  • PhDr. David Anthony Procházka, Ph.D., MBA, MSc - David Anthony Procházka je pedagog a popularizátor managementu postaveném na důkazech. Na FPH VŠE založil Research Club a vede Centrum Evidence-based managementu. Přednáší nebo mentoruje management, metody výzkumu a business ethics. Své znalosti čerpá ze studia na University of Cambridge, JBS, doktorát získal na Vysoké škole ekonomické v Praze.


Popis podcastu

Rádi bychom vám pravidelně přinášeli vyjádření předních odborníků formou webcastů. V nich se pokusíme co nejsrozumitelněji zodpovědět palčivé otázky veřejnosti obestírající probíhající pandemii a vysvětlit, v čem spočívají největší výzvy, kterým dnes společnost čelí.